Dressyrnissarnas snacktråd V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

Vilken hemsk nacke!! Usch fångrisk på den ponnyn, men det vet ni säkert! Bara en parentes! Söt var den annars!

haha jag är inte så pass involverad i dig att det stör mig att du rider på graman eller att du tror på det du tror på, alla har ju olika vägar i ridningen och dressyren - så kommer det alltid vara.
men jag tycker det är konstigt att vissa medlemmar ska få något slags skyddsnät för det är OMÖJLIGT att upprätthålla i längden, det kommer ju komma folk och fråga ändå och så länge du skriver om det så kommer folk svara vad de tror och tycker om graman.
du och din graman kan för min del gifta er ;) det är inte du som är mitt "problem" om du förstår hur jag menar, men alla ska ju ha samma regler för vad man diskuterar och inte, det är det enda jag egentligen tycker. och skulle du vara känslig för det kan du ju som sagt strunta i att skriva om det, jag tror inte du bryr dig direkt mycket du har ju en plan och du tränar för tränare och tror på det ni jobbar med = du har ju ingen anledning att faktiskt bry dig.

ni får ursäkta om det är svamligt men jag är dödligt trött, har suttit i bilen i två dagar känns det som och hämtat och lämnat ridstövlar, hästsläpet och gud vet vad så jag kan inte riktigt formulera mig haha. så jag hoppas att aaaallaaaa tar det här på rätt sätt nu ;) det är fredag för katten, då ska man vara glad och dricka ett glas vin och filosofera över lördagens dressyrpass :d

Jag håller verkligen med dej!! Alla får acceptera att det dom skriver diskuteras.

Är man livrädd att åka av kan jag också accpeter att man vill ha en graman, f ö

Vilken hemsk nacke!! Usch fångrisk på den ponnyn, men det vet ni säkert! Bara en parentes! Söt var den annars!

Men jag vet!! När jag flyttade dit (i dec) reagerade jag rätt mycket på att ALLA ponnisarna är lika feta... Höet är inte riktigt anpassat till ponnier och det finns ingen analys. Utöver alldeles för mycket bra hö får dom dessutom kraftfoder:eek:! Numera sitter jag dock med i styrelsen och har tagit ansvar för foderstaterna. Tyvärr sitter ridskolechefen (som inte alls gillar mig och mina åsikter) som en propp och det är sjukt svårt att få igenom förändringar:(.

Nu har min lilla Häxa debuterat på "tävlingsbanan". Det blev modern dressyr med pinnar på den läskiga höjden 50 och 60 cm.

Hon skötte sig utmärkt och jag är så stolt över henne! :love: Felfria i 50 och ett pet i 60, men målet var att komma runt utan utbrytningar. :cool:

Har du räknat på kostnaderna för foderstaterna de får nu kontra mot vad de borde få? Siffror är alltid bra att visa upp istället för tyckande. Dessutom brukar väl ridskolor inte ha alltför feta plånböcker, så kan du visa hur mycket pengar klubben sparar på fodret genom att ta en höanalys och korrekta foderstater, borde det ta skruv.

Japp, det är just kostnaderna jag trycker på. Är för mig helt galet att fodra som dom gör nu. Helt onödigt kraftfoder som dessutom är dyrt och ingen aning om vad ponnierna egentligen får i sig eftersom analysen saknas. Men styrelsen är helt med på vad jag säger, problemet är ridskolechefen. Det är hon som gör foderstaterna och jag kan inte gå in och bara ändra (även om hon troligen inte hade märkt det...).

Grattis Marvin! Vad roligt att hon gick så bra! Finns det nån film?

Själv har jag ju gjort årsdebut på terrängbanan idag! Underbart att äntligen få hoppa lite roliga hinder!

Unghästen var det som hoppade o film kommer senare i 06-tråden!:)

Tack! Film kommer i 07-tråden senare i veckan, har inte sladden här. :p

KUL med terrängträning, jag letar också efter lämplig träning att ta med min ut på, hon hoppar på allt vi hittar i skogen så det ska bli spännande med riktiga hinder.

Usch, det är ju en sak att inte ha foderstater och analyser om det är en skicklig person som kan fodra med ögat men det kan uppenbarligen inte den personalen. Bra jobbat, stå på dej!!

kl

så jävla awesome, våran klubb vi bildat vann 25'000kr på en harry boy på solvalla i lördags!
vet inte vad det var för event men massa ridklubbar som blir inbjudna. helt galet! :D

..och gummiklubban!
(ska användas för att hålla mig vaken och för att få Bräk att slappna av)

Ang hjälptyglar förstår jag inte riktigt vad de gör på en ridskola
överhuvudtaget. Knockar ponnyn får man sätta en martingal,
i övrigt får man lära ungarna rida. Lite därför ridläraren är där
kan jag känna..

*kl*

Läste på fejan att Edward Gal-clinicen som var i helgen skulle filmas av svt play. Någon som har hittat det på svt? Hade ju varit riktigt kul att se!!

Idag har Tetris fått nya varma skor! Balansen är omgjord och hon travade kalasbra idag! Red ett kort dressyrpass samtidigt som det sågades med motorsåg en liten bit bort. Gick riktigt bra ändå:). Fina galoppfattningar och jag släppte gramanen helt och hon var lika fin för det. Kom på mig själv med att sitta och tjuvhålla och när jag vågade släppa blev det ännu bättre:p!

Tetris firade dagen med att rulla sig i äckellera när jag släppte ut henne igen. Ska fara till stallet igen och borsta på kossan:p.

*kl*

Jag har fått hem min Kürmusik nu och jag säger bara :love:!

Danskan som satt i hop den fick fria händer att plocka vilken musik som helst - jag är mer än nöjd om man säger så. Fy f*n vad bra det låter :love:

*KL* Jag har fått en väldigt dominant valack:devil: Idag red jag ut i skogen och det gick väl ganska bra för att vara första gången, dock ngt jobbigt tyckte han när man måste vänta och lyssna på ryttaren istället för att plöja rätt genom buskar och snår :angel: På väg till skogen så tyckte han det var trist att gå med korta tyglar och försökte resa sig istället för att gå framåt.

på hemvägen blev det trav och framåt framåt! Sökte sig ngt mot handen och var ganska öppen i formen men det gjorde inget då vi mest bara travade på.

Avslutade med att få honom att söka sig ärligt mot handen i padocken och gå framåt i skritt, det tyckte pojken var totalt onödigt och ryste på huvudet skuttade med frambenen och försökte dänga mig på armen med huvudet(!) Jag gav mig inte utan fick honom väldigt fin mot slutet men flertalet ggr så ryste han på huvudet för att få tag i tyglarna och sen resa sig smått....

Blir att jobba mycket i skritt på banan för att få honom ärlig sen blir det mer fart på uteritterna.

Imorgon kommer min tränare och kikar så ska vi se om något mer ska göras

Åh! Jag vill också rida kür! :banana:

Jag kanske bör satsa på det nu när Zalza bara blir bättre och bättre. Det är dock lite svårt och veta vilka tävlingar man kan åka på när man jobbar som jag gör... Men skit samma. Jag vill rida kür i alla fall! :D

Finns inget roligare än kür! :bump: Klart du ska ha en! :D

men just nu funderar jag på att övertala FEI och svenska ridsportförbundet om att det ska tillåtas träns i alla klasser - det är nog lättare än att få Ådi att tycka om kandar.....

*KL*

Idag var tränaren på besök och Zorro hade träningsvärk som han satte igång att visa direkt när jag fått i båda fötterna i stigbyglarna genom att bli okontaktbar och skutta eller vad vi ska kalla det, så det blev av igen och longera för att få igång honon och varm och slippa åka i backen.

Sedan var det direkt upp och iväg i trav, framåt framåt och stadig hand och det blev faktiskt väldigt lyckat:D Stadig hand( så stadig den nu blir på en rultig tjej ) och nöjd häst.

Imorgon blir det skrittmaskin på morgonen innan hagen för att skritta bort lite spänningar och så får vi se vad det blir för ngn motion på lördag.

Kl

Idag är jag glad, för min häst är så fiiin :D
Vi har flyttat till nytt stall för 1,5vecka sedan och idag var första dagen som jag testade ta ut henne från hagen och lämna "bebisen" (åring :angel:) i hagen. Det gick superbra, bebisen sprang lite men annars lugnt. Flamman brydde sig inte ett dugg. Så vi gick på en härlig promenad i solen och sen fick hon springa lite på banan, för att jag ville se hur hon rörde sig (hon fick ett sår på benet i samband med ihopsläppet som nu har läkt). Och som hon rörde sig :love:

Och för ett par dagar sedan fick jag hem min nya sadelgjord, en "Eric le tixerant" som ska vara speciellt bra för hästar med sadeltvång (nu saknas bara en sadel som ligger bra). Jag testade gjorden, för att se att längden var bra, på en sadel som inte ligger bra (nä, jag red förstås inte ;)). Och hon verkade gilla den, inte alls så missnöjd som hon brukar vara :laugh:

Nu jäklar! :banana:

kl*

jag måste bara få gnälla av mig lite i min besvikelse. min sadel (en forestier illium) har sedan två veckor tillbaka knarrat när man rider i den och jag har inte fattat va de har varit och idag stack jag in och lämnade in den. dom trodde att det va någon band som ligger över bommen som hade låssnat eller gått av. och jag är sjukt missnöjd! har haft sadeln i endast ett år och enbart använt den på en häst så de är verkligen inte mycke använd. ska en sadel i den prisklassen inte ens kunna användas under så kort tid?????

dom trodde att det skulle hinna fixas innan tävlingen nästa fredag men gör det inte de kommer jag avlida... vilka världsproblem;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 663
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar