Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6
Är man 12 år och spöar Msv ryttare är man ett ämne för ponny EM , då tror ju knappast jag att man vill harva omkring på regionala Msv tävlingar för häst.
Nu tog ju jag bara upp ett ex, men de framgick tydligen inte, och nej jag var inte blodigt allvarlig i meningen som tydligen inte framgick heller
Jag tror inte heller det kommer hända men det KAN hända lite mer så jag tänkte
Jag tycker det är super att man kan starta en ponny i olika klasser, att typ mor och dotter kan ha kul med sin maxade D-ponny tillsammans.
Dottern tävlar som du säger Ponny EM och mamman msv hos stora hästar, ist för att behöva köpa 2 hästar. För de finns ju de som är vuxna och är bara 150-155 cm långa och inte ritkigt känner att en stor häst är vad man vill ha.
Så jag skulle även önska vuxenklasser för ponny.
Men tror inte tomten kommer komma med denna fina pressent på bra många år, typ aldrig haha
Ja jag ska iallafall tävla med min ponny i dressyr och hoppning och på normala höjder i hoppningen kommer de nog gå super. Klart att jag inte kan stälal upp i OS.Fast å andra sidan är det inte själva tanken heller utan att bara få komma ut och ha skoj på typ 50-70 cm hinderbanor.
I dressyren vet jag inte vi börjar på LC och jobbar oss uppåt så får vi se vart vi slutar.
I tölttävlingarna är det samma vi startar p åde lättaste och jobbar oss uppåt så får vi se vart vi slutar=)
Jag är ju sådär tråkig så jag tävlar inte mot andra utan mot mig själv=)