Dressyrhingst

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare My Tonic
  • Startdatum Startdatum
M

My Tonic

Jo, jag funderar på att eventuellt betäcka mitt fullblodssto med en dressyrhingst. Då jag inte har bott i sverige på några år, så är hingst-vetandet lika med noll... ;)

Så, tar gärna emot tips och förslag på dressyrhingstar, helst inte för stora. Mitt sto är en liten nätt fullblodsdam på knappt 162cm. Väldigt smäcker och feminin.
Gärna länkar till hemsidor där hingstarna finns så man kan se dom.

God fortsättning på det nya året!

Sv: Dressyrhingst

vore lättare om du skrev ut ditt stos stam, gärna la ut en bild, och beskrev vad du vill ha avkomman till! Spontant skulle jag nog säga Ludwig champion med sina goda exteriör och talang inom alla grenar!

Sv: Dressyrhingst

Elit-hingsten Briar 899 (http://www.blup.se/sv-SE/horses/5088-briar-swb) skulle kanske kunna passa ditt fullblodssto?

Han har under många år rankas som världens bästa tävlande dressyrhingst, båda hans föräldrar är elit-premierade och har båda uppnått en hög ålder (är i år 27 resp 24 år). Briar har gjort ”allt”, var högt placerad i unghästfinalerna och sedan stadigt klättrat upp i världstoppen.
Han vann SM 2001, 2002, 2003, 2005 och 2006, tog EM-silver 2003, dubbelt EM-brons 2005, seger i Aachens Dressyrchampionat 2005. Världscupseger i Globen 2002, 2003, 2005, 2006 samt Neumünster 2006 och Scandinavium 2007. Deltog i OS 2000, 2004 (7:a) och 2008.

Briar har lämnat hingstarna Berlioz 978, Biggles 1015 och Brisbane 1081 i Sverige, Bella Karoli 9064, Isos 9067 och Agastrofos i USA samt Meges i Tyskland och Anton i Holland (född i Holland).
Några av hans tävlande avkommor är:
Bukowski (med fullblodsmor), Brisbane, Biggles, Charleston, Crossy och McBrian är alla plac SvD (Bukowski, Croosy och McBrian som är exporterade är plac även internationellt), April 4cible (med fullblodsmor) plac MsvD, Baltzar, MsvD, Diana, plac MsvD, Joyride, plac MsvD, Milca, plac MsvD, Winnie, plac MsvD, Bionne, MsvH, Ers B Majestät, plac MsvH, Garvis, plac MsvH och SwingKid, plac MsvH.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
711
Senast: Roheryn
·
Avel För några år sedan köpte jag ett föl tack vare hans härstamning. I somras "råkade" :angel: jag köpa fölets (enligt mig) ursnygga och...
Svar
17
· Visningar
2 599
Senast: Pudlan
·
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 373
Avel Efter en skada orsakad av yttre trauma behöver min häst tid och vila för att förhoppningsvis komma tillbaka till sporten och min tanke...
2
Svar
24
· Visningar
4 574
Senast: smulan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka