Dressyrhingst

A

Ankiesen

Om du skulle betäcka ett dressyrstammat sto m bra meriter i dressyr vem skulle du då välja?
Varför?
-vad har han för dresssyrindex/poäng och vilka meriter?
-avkommor?
-vad e d som just han har?

Sv: Dressyrhingst

Skulle utan tvekan välja en hingst som jag tycker används alldeles för lite i svensk avel, Bayron. Han har ett gångartsindex på 151 och även 151 exteriört, total index 128. Tycker han nedärver sitt härliga temperament och sina gångarter och sin goda ridbarhet. De avkommor jag sett är även väldigt trevliga exteriört. Har fått två avkommor med samma sto. Har även ett på gång till nästa vår, även denna gång med samma sto (e:Chirac). En annan hingst som jag skulle kunna tänka mig att använda men bara till rätt sto, gärna med fullblod bakom sig är Briar. Här är en länk till Blup statistiken.
www.smelinkweb.com/ImageLibrary/893/hingstar/Statistik/blup_2003.xls

Här är även en länk till Bayrons sida
www.piaffdesign.se/aos/bayron/bayron.htm

Senast ändrad av en moderator:

Ankiesen skrev:
Om du skulle betäcka ett dressyrstammat sto m bra meriter i dressyr vem skulle du då välja?
Varför?
-vad har han för dresssyrindex/poäng och vilka meriter?
-avkommor?
-vad e d som just han har?

Jag antar att det är Svenskt halvblod du menar? :D
Annars så kan du få tips av mig på lämpliga New forest-hingstar! :p

Hlsn Helena

Bocelli, Bayron, Ravell...om det är Hbl annars kan jag tipsa om bra Ridponnyhingstar!

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
684
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
827
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix