dressyrgjord.

K

karatefisken

Vill ha en läder dressyrgjord med rullspännen och hällst resår i båda sidorna. Svart. nån som har förslag, behöver inte vara nått speciellt märke.
eller är den svarta med vit kant från hööks bra?

vad har ni för dressyrgjordar?

Sv: dressyrgjord.

Köpte precis en sån från B**jes som hittills känns kanonbra.
Lädret känns bra och den ligger bra mot hästen. Resår i båda sidorna.
Svart, tror den finns i brunt oxå. Inte så dyr heller.

Hööks har en jättebra som kostar ca 350 om jag inte minns fel. vit undersida och resår i båda ändar. lite "anatomiskt" utformad är den oxå.

Smurfmodesty skrev:
Köpte precis en sån från B**jes som hittills känns kanonbra.
Lädret känns bra och den ligger bra mot hästen. Resår i båda sidorna.
Svart, tror den finns i brunt oxå. Inte så dyr heller.

Den har jag kollat in i katalogen.
Är den så mjuk som de påstår?
Hur bred är den?
Tacksam för svar!

Fast förresten.. Förlåt :eek: :o det är den vanliga gjorden jag köpte därifrån kom jag precis på...
SORRY!!

Jag är lite virrig..
Dressyrgjorden jag har köpte jag i samma veva fast på en ridaffär här i närheten...
:angel:

Inte virrig alls :cool: :angel:

Jag har den svarta/vita gjorden från hööks till både hopp- och dressyrsadeln och tycker dom fungerar kanon. Mjuka och lätta att göra rena! :)

jag har en från egl jättebra finmjuk kvalitet.tyvärr trivs inteponnyn med den,men storhästen desto bättre=)

Jag har (har haft) en vanlig lång gjord med resår i ena sidan från Hööks, och jag tycker att resåren är lite för mjuk i den.

Om dressyrgjorden har samma resår, och dessutom i båda ändarna kanske det blir FÖR mjukt så att sadeln inte ligger still? Bara en tanke... :-)

en sak du ska tänka på när du köper gjord med resår är att resåren ska vara tredubbel och inte bara tvådubbel. blir mkt stadigare då och resåren töjer sig inte.

okej tack för tipset =).
funderar på en vit-svart från hööks men vill ändå ha en läder.. detta är svårt :P

chétàk? har två st., dels den långa svängda o så en liten kort. svart med grön resår.
funkar suveränt!

Jag hade lädergjorden från Börjes; jättehärligt läder (mjukt och smidigt; men ändå inte sladdrigt), och resåren var perfekt enligt mig (många resårer är för "lösa" enligt mig; den här var det lite styrka i, men inte för mycket!).
Ska köpa en ny gjord från Börjes, likadan; fast jag har bytt färg på sadeln och vill ju ha så att det matchar :)

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 180
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 301
Senast: LinnK
·
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
1 185
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka