Dressyrforumen stängda för nya inlägg

Gunnar

Trådstartare
Moderator
Eftersom det är ett ständigt bråkande och tjaffsande speciellt på dessa forum, inte av alla men av ett antal användare har jag bestämt att stänga möjligheten att skapa nya trådar och att skriva nya inlägg.

Jag kommer troligen att skapa ett nytt forum under eftermiddagen kvällen för alla vilsna dressyrryttare.
Jag funderar fortfarande på namnet, kanske det blir, "Hur man skolar om sig till hoppryttare" eller "Fälttävlansryttare är bättre människor".

Jag återkommer.

Sv: Dressyrforumen stängda för nya inlägg

Som en del säkert gissat har detta en del med dagens datum att göra.

Vad folk sedan anser är roligt och inte har även diskuterats gällande andra trådar här inne.

Viktigt att säga är även att det självklart finns en hel del allvar i detta "upptåg".

Förutom vissa hovvårdsdiskussioner och möjligen lite ponnyavel anser jag att dressyr är det forum där folk har varit på varandra, grupperat sig och kastat skit. Det har till och med omskrivits på annat håll på nätet hur man har arbetat med att göra ner varandra på Bukefalos dressyrforum.

Vissa har stängts av och faktiskt brytt sig om sin avstängning och inte kommit tillbaka under andra namn. Andra har skärpt till sig och de flesta sköter sig självklart bra, men det finns säkert ett tiotal användare som ofta syns i vissa typer av diskussioner.

Jag kommer inte lägga ut några användarnamn här just nu och inte svara på sådana frågor via mail eller PM.
Om jag anser att någon passerar gränsen kommer jag antingen varna eller stänga av direkt.

Jag får känslan av att "tjaffset" oftast är mellan folk som tror på "tävlingsdressyren" och de som inte gör det, eller mellan de som tror på en typ av annan dressyr och andra som tror på en annan typ av annan dressyr ;)

Helt klart är i alla fall att det då och då skickas en massa synpunkter på inlägg samt en massa PM och mail om användare och moderatorer.

Jag har stor respekt för de moderatorer som frivilligt utsätter sig för uppdraget att försöka hålla ordning på dressyrforumen.

Självklart gör de ibland misstag, precis som jag och ni gör.

Förhoppningsvis kanske denna temporära nerstängning har skakat om en del av de som behövt det.

Min förhoppning är också att vi framöver försöker tänka lite på om det vi skriver kan skapa bra eller dålig stämming på forumet. Kanske vi bör låta bli att skriva sådant som oftast bara leder till sämre stämmning och värre konflikter.

Diskussioner skall förekomma, men det finns olika sätt att diskutera på, och ibland är det kanske bättre att låta bli, för allas skull.

Din rackare!!

Jag erkänner att jag gick på det med hull och hår, fast jag förstod inte varför?

:rofl:

KL.

Även om jag visste om det, så gör det ont att läsa om det rykte dressyrforumet har på buke.
Vill jag verkligen ingå i något som är känt att göra ner varandra?

:(

Jag tycker det har blivit bättre här inne, iom omorganisationen och dressyr blev mera uppdelat så har det ju vällt in med nya användare, och det har verkligen varit kul!

Att få nya vänner är en stor del av buke tycker jag.:)

Det var ju bra att det var ett skämt! Det var rätt modigt att göra det just på det här forumet :bow:

Det hade säkert varit lättare att förstå dock om det inte just varit ännu en tråd som låstes strax innan.

OCh det här gör mej lite fundersam:

Viktigt att säga är även att det självklart finns en hel del allvar i detta "upptåg".

Fanns det behov NU att markera:confused: Det blev lite dubbelt med skämtet där.:crazy:

Det du talar om ligger en tid tillbaka, nu är det ju i stort sett vilka diskussioner som helst. Men det har ändå stängts trådar vars motsvarighet finns kvar i andra forum. :confused:

Här inne på dressyr (menar främst tävlingsdressyr) känns det som om det finns en mer spänd inställning till användarna.:crazy: Men det är väl inbillning, säkert.

Vilken tur att det var ett skämt då! Fast det hade varit spännande att se det där alternativet där alla skulle hålla sams:D :devil:

Buke är i alla fall engagerande :bow: :bow:

/ Flash som från och med nu är mild och snäll:o

Att det blir "grupperingar" är inte konstigt, då flera tycker lika om ett ämne.
Ett tag var den största gruppen såna som ansåg att ingen kan rida, inte ens eliten.
Det har till och med omskrivits på annat håll på nätet hur man har arbetat med att göra ner varandra på Bukefalos dressyrforum.
Det är här som dessa har beklagat sig över Buke- Att deras negativa synsätt inte prioriteras för närvarande.
Teoretiker, läktarryttare o de som inte har ngn större/ ingen tävlingserfarenhet själva, är de värsta antagonisterna.

Om sen moderatorn hade tagit itu med den enda användaren som anser att ingen dressyrryttare idag kan rida/ alla domare är hel fel ute, så hade det knappast varit ngt tjaffs alls i år.
Man undrar om det inte är för att medvetet provocera, för att få sätta dit några.
Hur kan det bli en vettig diskussion då????
Det är helt omöjligt.

Folk kan alltså påstå vad som helst o får då inte ifrågasättas hårt:confused:
Tycker oxå att det är obehagligt när man söker sig till tävlingsplatser för att kolla in bukemedlemmar, fast den tävlande har undvikit att nämna platsen.

Jag svarar ditt inlägg med ett citat från mitt tidigare inlägg:
"Kanske vi bör låta bli att skriva sådant som oftast bara leder till sämre stämmning och värre konflikter."

Jag svarar även ditt inlägg med ett citat från mitt tidigare inlägg:
"Kanske vi bör låta bli att skriva sådant som oftast bara leder till sämre stämmning och värre konflikter."

Tycker oxå att det är obehagligt när man söker sig till tävlingsplatser för att kolla in bukemedlemmar, fast den tävlande har undvikit att nämna platsen.[/QUOTE]

Förekommer det sånt? Shit, det hade jag ingen aning om, men jag är varken särskilt aktiv skrivare eller tävlare - men det var högst obehagligt tycker jag !:eek:

Jag hade inte heller ngn aning om att det kunde vara så....lite otäckt faktiskt :crazy:
Hur som helst är jag rätt öppen med vart jag ska, så skulle ngn vilja spionera är det fritt fram :D

Det kanske även är lite svårt för dig att vara "anonym" i den rang du har. :p

Det är bra att sätta gränser, bättre sent än aldrig

Jag själv undviker gärna trådar där en människa har frågat om hjälp med får inte bra en utav flera hundra knivhugg i magen. :eek: Det är inte till hjälp, det sårar bra en människa som redan har det svårt. :(

Jag tycker det är rena rama mobbningen och mobbing ÄR olagligt, du som mobbar kan få böta och få fängelse. Jag tycker Gunnar gör helt rätt i att stänga av dem och helst utav allt först ge en varning eftersom folk inte vet att man tar ett steg för mycket över kanten.

Heja Gunnar och alla andra moderatorer samt alla som sköter sig :bow: :bump: :bow:

Hahahahaha :D.

Jag tycker att det här smutskastningsfenomenet nästan är skrattretande från båda sidor. Tack för att du underströk den komiska aspekten av den långtgående konflikt som förekommit.

Hästar är verkligen en hjärteaspekt för oss som har dem som stort intresse. Vi värnar om dem och vill att de ska må bra och läras upp väl. När vi ser något som i våra ögon verkar få de älskade djuren att må sämre kämpar vi för att sprida våra, enligt oss, mer uppbyggliga idéer.

Jag tycker att konflikterna i det här forumet speglar något väldigt djupt mänskligt; viljan att förbättra villkoren för varelser som är helt utelämnade till vår omvårdnad. Men i och med att vi alla har olika uppfattningar om när hästarna behandlas mest väl uppstår konflikter som ofta river upp väldigt starka känslor.

Förhoppningsvis kommer vi en gång att kunna få en mer nyanserad debatt där alla sidor får säga vad de vill utan att utsättas för smutskastning. Tills dess för vi bara försöka se varför skeendena utvecklas så som de gör, och undvika att själva hamna i det upprörda känsloträsk som man så lätt går in i när hjärtefrågor ständigt förs på tal.

Senast ändrad:

Hahahaha :D ska erkänna att jag gick på allting ända tills jag kom till förslagen på nya namn på forumet:) då blev jag lite misstänksam :)

Liknande trådar

Ridning Efter att ha bestämt tid och plats för mitt allra första möte med en tränare inom akademisk ridning, till häst, började jag så smått...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 810
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar