Sv: Dressyrforumen stängda för nya inlägg
Som en del säkert gissat har detta en del med dagens datum att göra.
Vad folk sedan anser är roligt och inte har även diskuterats gällande andra trådar här inne.
Viktigt att säga är även att det självklart finns en hel del allvar i detta "upptåg".
Förutom vissa hovvårdsdiskussioner och möjligen lite ponnyavel anser jag att dressyr är det forum där folk har varit på varandra, grupperat sig och kastat skit. Det har till och med omskrivits på annat håll på nätet hur man har arbetat med att göra ner varandra på Bukefalos dressyrforum.
Vissa har stängts av och faktiskt brytt sig om sin avstängning och inte kommit tillbaka under andra namn. Andra har skärpt till sig och de flesta sköter sig självklart bra, men det finns säkert ett tiotal användare som ofta syns i vissa typer av diskussioner.
Jag kommer inte lägga ut några användarnamn här just nu och inte svara på sådana frågor via mail eller PM.
Om jag anser att någon passerar gränsen kommer jag antingen varna eller stänga av direkt.
Jag får känslan av att "tjaffset" oftast är mellan folk som tror på "tävlingsdressyren" och de som inte gör det, eller mellan de som tror på en typ av annan dressyr och andra som tror på en annan typ av annan dressyr
Helt klart är i alla fall att det då och då skickas en massa synpunkter på inlägg samt en massa PM och mail om användare och moderatorer.
Jag har stor respekt för de moderatorer som frivilligt utsätter sig för uppdraget att försöka hålla ordning på dressyrforumen.
Självklart gör de ibland misstag, precis som jag och ni gör.
Förhoppningsvis kanske denna temporära nerstängning har skakat om en del av de som behövt det.
Min förhoppning är också att vi framöver försöker tänka lite på om det vi skriver kan skapa bra eller dålig stämming på forumet. Kanske vi bör låta bli att skriva sådant som oftast bara leder till sämre stämmning och värre konflikter.
Diskussioner skall förekomma, men det finns olika sätt att diskutera på, och ibland är det kanske bättre att låta bli, för allas skull.