För säkerhets skull så tog jag mina trånga läderstövlar. Fast jag hade med mig skor och shorts chaps och tänkte att om jag såg någon annan med det på, så skulle jag med ha det.
Fast jag såg ingen annan, så jag red med stövlarna.
Dressyren gick väl ganska så bra, med tanke på att min häst har gått en gågn på en dressyrbana (träningstävling) för flera år sedan
.
I hoppningen så hade min häst glömt bort att hon är en hopphäst
. Hon blev på ett humör som bara ston kan få, dvs att hon inte hade någon lust att gör det jag ville..
Så det blev två stopp i hoppnigen och på ryggen satt en matte så var mer än rosenarg...
5-6 timmar senare så fick jag rida terrängen. Där blev hon så paff (plus att jag red lite dåligt) att hon stannade. Sedan så komm vi över. Men hon trodde nog att jag hade fått hjärnsläpp, för inte är hon van vid att få galoppera så fort!!
Så komm vi till hinder nr 4 (huset), och jag känner hur hela hon säger "stopp och belägg, VAD är detta!, Inte kan man hoppa över hus!!".
Men vi komm över på andra försöket, och då är det som om poletten har trillat ner. Hon inser att vi beffiner oss på en terräng bana!!
.
Behövs det påpekas att då blev det ett annat tempo
.....
Från den stunden så fick jag kämpa med att hålla in henne mot hinderna (har träningsvärk i mina armar...) all hennes tveksamhet var som bortblåst. Vatten hindret hoppade hon fint, men lite osäker. Sedan var det full nitti igen, över den lilla graven i marken (som hon knappast såg) och ett par hinder senare så var vi i mål!
Nä, jag är jätte nöjd med henne (förutom i hoppningen då). Nästa gång så sätter vi nog en nolla i terrängen
, för det lär absolut bli en nästa gång!
Håller på att plocka hem lite bilder från mina kompisar som var där och fottade. Så de kommer kanske ut på "gnägg" sen....
Dressyr: 67,2 straff,
Hoppningen: 27 straff
Terrängen: 20 straff
Tiden i terrängen : 2,4 straff (inte mer fast jag hade två stopp!!)