Dressyrbetäckningar 2011

Fenestra

Trådstartare
Tror inte vi har ngn tråd härute ännu? Vilka av er låter betäcka sina ston i år och isf med vilken hingst?
vi låter betäcka
Gabrielle e Weltburger -Bellini - Cyrano med Don Primero
Dancing Queen e Jarno RP - Glasevin Gadabout - Montal xx med Don Primero

Fyll gärna på med era ston så vet vi vad det blir för dressyrbebisar nästa år:)

Sv: Dressyrbetäckningar 2011

Jag ska betäcka min bastard med FS Mr Right. Eller ja, hon är redan seminerad, och om 14 dagar får vi veta om hon är dräktig.

Don Primero

Gabrielle e Weltburger -Bellini - Cyrano, Fenestra
Dancing Queen e Jarno RP - Glasevin Gadabout - Montal xx, Fenestra

FS Mr Right

Stella, Okänd härstamning, IronWill

Har betäckt mitt sto Rachel e. Gribaldi - Sultan med Hesslegårds Rubin.

Ska kolla om hon är dräktig om lite mer än en vecka. Hoppas innerligt att hon är det. :love:

På 18 dygn så var det dräktig, så Stella ska förhoppningsvis få en liten bebis nästa år!

Min kompis häst (789 på gångarterna) är dräktig på 30 dygn med Johnson, Jazz x Flemmingh, http://www.youtube.com/watch?v=FZjLiFF9iR0&feature=related
Det ska bli såå roligt att se den avkomman, för stoet är helt väldigt fint.

Stallägarens Briarsto ska kollas nu på 16 dagar, hon är betäckt med Don Romantic. :)

Åh, Johnson är så fin! :love: En stallkompis har en numer tvååring efter honom som jag bara sett på bild än så länge (står kvar i Holland), men som ser riktigt fin ut också. Spännande!

Härligt! Då är det bara att hålla tummarna nu då!:)
Gabrielle ska kolla imorgon och jag e bra pirrig i magen, nu seminerades hon tis före kristihimmel så ingen semin på torsdag. Skulle hon nu vara dräktig har jag flyt.
Dancing Queen blev det hingstbyte för till Verdi istället. Hon blev klar i slutet av veckan så nu ca två veckors väntan..

Mitt sto Benedictin (f.1992, e.Le Mans xx 824 u.Balalajka (ELIT-prem.) ue.Rockad 406)

är dräktig med Warsteiner (e.Weltmeyer ue.Romadour II ) :love:

Benedictin´s första avkomma Bouquet (f.1997,e.Angard) har gått MSV dressyr hittils :idea:

Bouquet´s hittils enda avkomma Budweiser (f.2001 e.Warsteiner) går också MSV.,

Låter lite annorlunda när man säger att stoet är dräktigt med samma hingst som hennes barnbarn har som pappa :rofl:

Så hoppas på ett rörligt stoföl nästa vår! :love:

Kul med dräktigt! warsteiner har lämnat en hel del bra hästar!
Nu äntligen är Cissi dräktig! Så här väntas föl e don Primero och e Verdi!:banana:
Hoppas nu på stoföl eftersom hingstar troligen kommer säljas. Men men bara de föds friska och levande så är könet ovidkommande egentligen.

Nu i eftermiddags kom diskt.vet ut och gjorde det sista och slutgiltiga beskedet inför hösten ;)

Och vad blev resultatet?: JO,hon är fortfarande dräktig!! :love::love:
Är på dygn 95 nu min lilla prinsessa :bow:

Roligt med flera Don Primero- och Verdi-föl! (aningens partisk :D)

Själv väntar vi nästa år 3 föl:
Frida(36) (Tip Top - Maraton - Galant) är dräktig med Sir Donnerhall II
Fackellilja(36) (Topaasch - Don Primero - Tip Top) är dräktig med Sohn der Sonne
Smedhults Zvala (nf e.Rolökke Swallow - Merrie Master) är dräktig med Verdi :love:

Särskilt kul med fler Verdiföl då Verdi är borttagen nu :cry:. Tragiskt att förlora både Vermont och Verdi ur aveln

Senast ändrad:

Don Romantic
Sto e.Briar, IronWills stallkompis

Don Primero
Gabrielle e Weltburger -Bellini - Cyrano, Fenestra

FS Mr Right
Stella, Okänd härstamning, IronWill

Johnson
Sto, e.?, IronWills kompis

Sir Donnerhall II
Frida(36) e.Tip Top - Maraton - Galant, Victovie

Sohn der Sonne
Fackellilja(36) e.Topaasch - Don Primero - Tip Top (barnbarn till Frida), Victovie

Verdi RP
Dancing Queen e Jarno RP - Glasevin Gadabout - Montal xx, Fenestra
Smedhults Zvala e.Rolökke Swallow RNF - Merrie Master, Victovie

Warsteiner
Benedictin e.Le Mans xx 824 - Rockad 406

Han skadade sig som ung i boxen, denna skada som gjorde att han togs ur ridning pga brosket slitits ner i det skadade knät. Nu var det helt bortslitet och han mådde inte alls bra. Ett tufft beslut för ägaren, som också är uppfödaren, att ta bort honom.

Vi gläds åt att han ialf klarade av att finnas med oss denna sista säsong då han redan i vintras var i så pass skick att hon övervägde att låta honom somna in. Lyckligtvis blev han betydligt bättre när våren kom, men nu fick han till slut lämna oss.
Kan bara hoppas att han har lämnat en avkomma av sin egen kaliber som kan ta över hans plats i aveln.

Nej Vermont är skuren sen många år tillbaka och finns enbart tillgänglig på fryst.

Liknande trådar

Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 940
Senast: supercassie
·
Avel Redan innan bruksprovet är mitt huvud fullt med hingstfunderingar för 2007. Antagligen betäcker vi tre ston i år...vårt gammelsto e...
2
Svar
27
· Visningar
2 193
Senast: stommen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar