Dressyr träning

D

Diamons

Någon som har någon bra övning där hästen behöver ´´sätta under sig´´?, har lite svårt att komma åt henne!

En korrekt utförd sluta eller öppna ska vara styrke träning för hästens bakebn vad jag lärt mig. För då måste hästen trampa längre in under hästens tyngdpunkt med inre bakbenet, i en öppna. I en sluta borde det också vara det inre bakbenet om jag nu inte tänker fel.
Sen är halvhalter också bra när man fångar upp bakbenen. :)

Öva övergångar och fokusera på att ha hästen med dig och att hon svara på en gång. Övergångar mellan skritt och trav på en volt är en enkel variant men ger jättemycket om man gör det på ett bra sätt. Galoppfattningar från skritt och avskaktningar galopp/skritt. Enkla byten får också ihop hästen. Skolorna är ju samlande rörelser men för att göra dem korrekt så krävs det ju att man kan rida med en viss samling från början (iaf slutan) så de är väl inte aktuella om hästen är väldigt osamlad. Att sitta och rida travsepentiner med halt på mederlinjen tycker jag är en bra övning. Hoppas att du tycker någonting är en bra ide...

Rygga tycker jag är ett bra sätt att få hästen att vinkla bakbenen och sätta under sig. :idea:
Sen är givetvis övergångar, skolor och galoppfattningar bra också, men ryggning är min favorit.

Ut i skogen och klättra, även nedför. Om hon inte sätter sig då så gör hon det aldrig.

Sen blir hon stark nog att styrketräna med skolor!

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
248
Senast: MJLee
·
Dressyr Fast jag har svårt att tro att man inte kan få tillräckligt flashiga rörelser för att behålla intresset och samtidigt träna och rida...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 777
Senast: Roxy
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
363
Senast: Cactus
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På onsdagen drar uppfödarnas egen tävling, Breeders Trophy, i dressyr igång ordentligt på Flyinge Kungsgård. Här hittar du allt du...
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama