Dressyr SM i helgen.

A

Akustik

Nån som ska dit och kolla?

Vem tror ni vinner ovh varför? :D
Ranka topp placeringarna ! :bump:

Sv: Dressyr SM i helgen.

Jag ska ev. dit och kika. Min fd. sköthäst från ridskolan såldes i veckan till ridskolan i Katrineholm, alltså arrangörerna till tävlingen så jag tänkte hälsa på honom samtidigt om det finns möjlighet (ringer nog till de innan) och sedan så får jag se hur han trivs där samtidigt :)

Han åkte dit idag, under eftermiddagen.

Jag vet inte ens vem som skall vara med men om Jan Brink är med så vinner han och varför?? Jo därför han är Jan Brink ;)

Kristian Krusenstierna har ju blivit upphöjd till skyarna nu internationellt så han kommer givetvis slå både Tinne och Lussan för om dom utländska domarna har satt honom före båda dessa så kan ju givetvis inte dom svenska domarna var sämre.

*ja det är så det går till*

Obs och tycker oxå att han är bättre än Tinne och Lussan så jag hoppas han får silver. (om han nu skall vara med).

Jag åke dit på lördag och hoppas på att få se Bourbon live.

I finalen så är väl nästan Jan given, men jag håller tummarna för Ulla - Lidro och Helena- Corrado.

Som wildcard har jag Jennie Larsson

ingen som tror på en medalj till maria eriksson och galliano?

håller en tumme för dom iaf.

Jag tror och hoppas också på Ia och Galliano! :bump:
(Hon rider förövrigt för min klubb! Hi hi).
Mvh/ Zarah.

Okej.. jag ska iaf dit på söndagen, man kan ju inte missa finalen! :)

Jag tror att Jan vinner, däröfr att han e den som brukar vinna :bow: sen tror jag agtt tinne har god chans på andra platsen eftersom att hon har ridit in många bra resultat på senaste tiden.

mimus skrev:
Som wildcard har jag Jennie Larsson

Mmh.. hon har ju inte ridit så många Grand prix, men de hon har ridit har hon gjort riktigt bra! :bow:

Tror inte att hon har ngn stor chans på topp-3 placeringarna. Men hon e defenitivt ngt för framtiden!

Jag hoppas på min tränare... Kristian, han är verkligen en underbar själ och har ett otroligt hästsinne!

Heja Ia och Gallan!!

Det är på tiden att de får en medalj nu tycker jag.
Dessutom så får Ia kämpa mycket mer än de andra. Hon har mycket längre avstånd, inget ridhus hemma och en massa andra saker som de andra har gratis, bara för att hon väljer att bo på en plats som inte är hästsveriges epicentrum.

HEJA IA!!

Nu var även Kristian och Wilson strukna, till andra omgången då....

Nån som har koll på varför Galliano & Wilson blev strukna?? :smirk:

Även Guiness struken verkar det som?

Ojoj, jag som trodde de 4 första igår skulle vara det givna EM-laget men nu är halva gänget (Wilson och Guiness) strukna...
Hoppas det inte är allvarliga skador bakom, då har vi ju inget lag alls att skicka... Om nu Galliano också är "borta"?

vet bara att Galliano blev halt på torsdagen.. :(

Idag har jag varit och tittat, jättelitefolk så man fick kanonplatser, lyssnade även på Kyras klinic.
Tog massor av kort.

En toppendag!!

ok ska rapportera.. kul att så många hejjar på Ia...
tyvärr blev galliano plötsligt halt på torsdag kväll under ridturen. börjad ehoppa på 3 ben mitt i ett galoppsprång.
Blev bättre fort men inte helt OK så Ia beslöt för att stryka sej så jag Ia o Galliano packade in oss i bilen på fredag kväll efter GP klassen.
Guinness hade problem redan i GP. ingen av travökningarna var rena. men i övrigt syntes inget.
Wilson såg kanon ut i GP men hade under natten tydligen slagit knät (hämtat från ridsports hemsida). Enligt Jonas kommer Guinness bli fräsh till EM o likaså Wilson.
Galliano kommer genomgå en operation så fort som möjligt o kommer vara borta ungefär 2 månader efter den.

För övrigt såg Just Mickey väldigt trevlig ut, var längesen ja såg den o han har verkligen gått framåt. kul att se då ja inte riktigt gillat den tidigare.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter 20 lag är anmälda till årets lag-SM i dressyr som avgörs i Linköping den här helgen.
Svar
0
· Visningar
88
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det är 34 år sedan dressyr-SM arrangerades på Grevagården senast. Till helgen ska medaljörer i fem ålderskategorier samt paradressyr koras.
Svar
0
· Visningar
148
Senast: Gunnar
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
536
Senast: Mli
·
Mat Jag ska snart till Stockholm och vill gå på en trevlig sushirestaurang med min dotter, gärna på Söder, men annars centralt i alla fall...
Svar
2
· Visningar
245
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka