Dressyr med Ardenner

M

Manda-Lotta

Hur känner man igentligen när en häst går på tygeln? Nu fokuserar jag mest på en halvtjock ardennerdam på 10 år. Vi rider bara i skogen eftersom vi inte har någon ridbana. Hästen har lätt för att samla sig och börja arbeta, kan öppna och sluta, skänkelvikningar och sånt där. Rider mycket tempoväxlingar och halter för att få henne uppmärksam. Gallopfattningarna funkar inte direkt jättebra, då hon börjar trava fortare gång på gång. Jag gör lite halvhalter och förhållningar och försöker igen, men hon stretar emot hela tiden. Hon har tidigare gått upp i MsV i dressyr. Jag är ingen klippa på dressyr direkt, men skulle gärna vilja tävla med henne någon gång. Hur sk jag göra? Ska jag ta hjälp av en instruktör?:confused:

Sv: Dressyr med Ardenner

En instruktör är väl egentligen alltid bra att ha, då det är svårt att själv märka felen man gör som ryttare eftersom man oftast är så koncentrerad på hästen.
När jag började rida för min dressyrtränare så fick jag göra mycket övergångar. Visst får man slita som ett djur och visst är det mycket motgångar i ridningen, men i längden så ser man att det lönar sig faktiskt!

Jag tycker att du ska ta hjälp av en bra instruktör som kan hjälpa dig att få rätt på din häst, för det kommer säkert att gå jättebra sen om hon och du redan kan så mycket! :)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 967
Senast: Mia_R
·
Ridning Bakgrund häst: Hingst 20+ år, tävlas Msv dressyr. Relevant information för inlägget är att han ibland, tex nu efter vilan försöker komma...
Svar
13
· Visningar
2 448
Senast: Emanon
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
2 888
Senast: Lycan
·
Ridning I stället för att kapa en annan tråd så startar jag en egen. Skillnaden är jag är betydligt äldre än den andra trådstartaren. Jag är 45...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
14 719
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar