dressyr. fälttävlan,hoppning och distans

O

ooojonnaooo

vad är det som gäller när det gäller tävlingar i alla grenar kan man vara hur gamal som helst om man vill tävla på a-b-c-d- ponnyer hela livet bara man har längden eller är det så att man måste börja tävla på häst när man fyllt 18år oavsett vilken gren man tävlar i??? hälsningar jonna vore glad och tacksam för alla svar jag kan få:)

Sv: dressyr. fälttävlan,hoppning och distans

för att få rida B-ponny får man vara max 14 år (dressyr 13 tror jag, eller kanske tvärtom)
för c- och d-ponny gäller 18 år nationellt
för ponny internationellt gäller max 16 år.

är man över 18 får man bara tävla ponny om det är ungponny (dvs 5 el 6 år) i speciella ungponnyklasser

PrinceFair skrev:
för att få rida B-ponny får man vara max 14 år (dressyr 13 tror jag, eller kanske tvärtom)
för c- och d-ponny gäller 18 år nationellt
för ponny internationellt gäller max 16 år.

är man över 18 får man bara tävla ponny om det är ungponny (dvs 5 el 6 år) i speciella ungponnyklasser

Fälttävlan och dressyr är det max 14 år och hoppning 13 år för B-ponny ryttare.Så de som rider fälttävlan kan inte ut och tävla något i hoppning när de är 14 år......? ?

Men är inte det ändrat nu? Tror det är 14 i hoppningen också.

Hur är det med överåriga ryttare, får de rida ponny bland stora hästar i fälttävlan, som man kan i hoppning och dressyr?

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 395
Senast: hhere
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 360
Senast: Miingla
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 516
Senast: Pyrran
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 345
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka