Dressyr EM

Sv: Dressyr EM

Jag kan ignorera henne lättare än babbel jönsen Roger men visst, byt ut båda två eller att det precis som under OS förra året läggs upp en sändning helt utan kommentatorer.

Det känns som om de stirrar sig helt blinda på poängen som kommer upp hela tiden istället för att titta på ritten.

Precis. Minns nu inte vem det var (är hemma med feber och yr) men medan de rabblade resultat gjorde en häst rätt grova fel i något som de inte kommenterade alls.

Har det inte varit så på alla ryttarna? Hästskötaren är framme och spänner upp nosgrimman så stewarden kan kolla munnen

*kl*

Men som nu med Undercover... Hur kan han få 10: or på den piaffen? Är det bara jag som tycker att trampet är fantastiskt men halsen minst en dm för kort?

Nä de andra har bara satt på grimskaft. Stewarden ska väl kolla både nosgrimman, bettet, luvorna och sporrarna.

Men domare c tex borde väl kunna se det? Men men, det räknas väl inte var hästen har nosen när det är Gaal som sitter på ;)

Nä de andra har bara satt på grimskaft. Stewarden ska väl kolla både nosgrimman, bettet, luvorna och sporrarna.

Nepp, nosgrimmeregeln finns inte än så hästskötaren får fixa med den. Tror det va AHs häst som de stod länge och fixade med kedjan innan stewarden kom fram..

KL
Kommentatorerna är ju påtagligt värdelösa. Gunilla är mesig och Roger! Ja, vad säger man? Om man hade satt någon så okunnig, typ mig, på att kommentera fotboll hade det blivit folkuppror. Man minns med nostalgi gamle Anders Gernandt som kommenterade med entusiasm och ett gediget kunnande om sporten.

Finns det verkligen inte någon f.d. tävlingsryttare som skulle klara av jobbet att kommentera ridsport? Eller någon rimligt hästkunnig sportjournalist?

Alltså Gaal är otroligt skicklig men det hade varit ett skämt om han hade fått över 80%.

piff och puff är bra. Men resten..... hästen är minst 1-2 dm för kort i halsen, den vinner ingen mark alls i någon gångart. Bytena i varje var klara vid MEDELLINJEN. Ett tag såg den nästan halt ut i samlade skritten.

Med en mindre skicklig ryttare skulle den ligga på max 70%

Instämmer helt, tragiskt att det varit såhär dåliga kommentatorer i alla år.
För på riktigt vilka sitter en fredag mitt på dagen och kollar på SVT play som inte kan något om dressyr? tröttsamt att dom inte kommenterar ritterna utan bara pratar om ställning, poäng osv... Nä tacka vet jag sändningar från ex tyskland eller England, där tar man det ju på allvar och har kunniga kommentatorer!

Såg nån sändning på webben från Strömsholm när det var Mats Eriksson som pratade, mycket bra! släng in honom istället och ut med reportrar som inte kan ett skvatt om häst...

*kl*

Skrev just detta på svt sports facebooksida:

Alla vi dressyrentusiaster älskar er för att ni sänder så mycket live via svtplay! Det är verkligen underbart att ridsporten äntligen kommer fram och vi har möjlighet att följa toppsporten:). MEN. Kommentatorerna? Dom ger oss huvudvärk. Det känns okunnigt eftersom ritterna glöms bort och det pratas mer siffror än vad som händer på banan. När det väl kommenteras vad som händer på banan är det i stil med "oh, titta på frambenen".

Vi i dressyrpubliken är ganska kunniga själva, vi vill höra en expertkommentator som är engagerad och vågar ha en åsikt. Som det är nu har mellanmjölk mer åsikter än dagens kommentatorer. Det är väldigt tråkigt.

Gå gärna in och kommentera och följ upp med fler åsikter kring kommentatorerna så kanske vi kan få till en förändring!

Alltså Gaal är otroligt skicklig men det hade varit ett skämt om han hade fått över 80%.

piff och puff är bra. Men resten..... hästen är minst 1-2 dm för kort i halsen, den vinner ingen mark alls i någon gångart. Bytena i varje var klara vid MEDELLINJEN. Ett tag såg den nästan halt ut i samlade skritten.

Med en mindre skicklig ryttare skulle den ligga på max 70%

Jag slår vad om att den kan galoppera på stället i minst en timme :p

Jag tror han sparar den till kuren... han höll in den väldigt mkt idag.

Kl

Att de rider fel, kan det ha att göra med att de red det andr gp programmet igår?
Dett ör inte det de brukar tävla i om jag förstod saken rätt?

Kul med minna men "svaga piaffer på anton" COME ON liksom! Hur svårt är det att prova en tränare som kan hjälpa till?

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
465
Senast: Rosett
·
Fritid I morgon lördag den 18 nov börjar curling-EM. SVT sänder: 18 november: 20.00 – 23.00 SVT24/Play: Sverige-Schweiz (d) 19 november...
Svar
4
· Visningar
545
·
Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
915
·
Fritid Det började igår och sänds på SVT/svtplay. 🥌 Lag Edin representerar Sverige på herrsidan och lag Hasselborg på damsidan. Vi hoppas väl...
Svar
4
· Visningar
583

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka