Dressyr EM

Sv: Dressyr EM

Såg just Minna ritt i efterhand, jag gillar verkligen hennes inställning! Det är liksom kör så det ryker! När Santana blir stadigare med det där trycket så kommer det bli jättebra.

Men den där Roger kan ju inget om hästar, så att han inte har koll förvånar ju inte:D. Att Gunilla däremot inte korrigerar och berättar vad man tittar efter egentligen är ju pinsamt.

Jag stör mig på att de hela tiden pratar som om folk inte kan dressyr. På allvar; hur många tittar på dressyr om man inte kan något? Så kul är det inte.
Finns typ 1 miljard sporter som är lättare och roligare att titta på om man är okunning.

kl

Synd med felridning för Helen! Känns som om det går mkt spöken i detta programmet eller vad man brukar säga :p

DH var verkligen superfin. Kan inte fatta att hon red fel och det var nära man hörde hela vägen till kommentatorerna att hon sa scheisse :D

Jag stör mig på att de hela tiden pratar som om folk inte kan dressyr. På allvar; hur många tittar på dressyr om man inte kan något? Så kul är det inte.
Finns typ 1 miljard sporter som är lättare och roligare att titta på om man är okunning.

Ja, precis! Värst var väl när han var imponerad av att publiken uppmärksammade ett grovt fel i tvåorna - "kunnig publik". Ser man inte det är det troligen helt meningslöst att sitta på läktaren.

Med tanke på att de nyss nämnde att de fått många mail där folk undrat varför de inte rider med hjälm - så undrar man ju vem som faktiskt tittar! ;)

Är ren och skär lathet att jag inte skriver ut hela namnet. Är inte så himla ansträngande att läsa tycker jag själv när alla andra gör det faktiskt. Om det nu är så jobbigt ber jag om ursäkt, men tänker inte sluta med det.

Du får så klart göra som du vill :) Det jag menade var att vissa personer, t.ex. jag, inte har sådan örnkoll på alla dressyrryttare att de kopplar vem som avses om det inte är någon av de superkändaste. Om man då vill förstå inlägget får man sätta sig och leta upp startlistor etc. Det tog mig garanterat mycket längre tid än det hade tagit dig att skriva "Helgstrand". Det är möjligt att alla andra här är så totalt inne i dressyrens värld att de inte behöver fundera i två sekunder ens. Jag tycker det är trevligt, på ett öppet forum, att undvika kodspråk. Om inte annat är det mera inkluderande. Men som sagt, alla gör som de vill.

KL

Tycker det är så pinsamt att kommentatorerna har noll koll. Först säger de att det är en prinsessa på läktaren, sen att det är en prinsessa inne på banan, sen att de tagit reda på hennes bakgrund, men missar att säga att prinsessan på läktaren är hennes mamma:banghead:
Och att Digby är en godkänd hingst:banghead:

Men han har nollkoll då han normalt kommenterar simhopp. :p Det är tack vare det som han tjatar, ta bort hemma domarna och gör precis som i simhopp och ta bort högsta och lägsta domarsiffrorna".
Allt man kan önska av SVT vore väl att bara använda sig av Gunilla?

Senast ändrad:

Ja, han är låg i formen, men för att vara Toy Story är det ändå bra:p.

Haha, jag såg honom igår och tänkte "vilken fin form, vad harmonisk och avspänd han ser ut!" och att jag aldrig har sett Kittel rida en häst så trevligt. Strax efter sa Gunilla nåt om att han hade behövt komma upp och ihop mer :D

Hellre ingen av dem, istället någon som är intresserad av ridsport och någon som kan förklara för publiken vad som händer. Nu rabblas bara resultat och jag tycker inte att Gunilla tillför mycket.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
465
Senast: Rosett
·
Fritid I morgon lördag den 18 nov börjar curling-EM. SVT sänder: 18 november: 20.00 – 23.00 SVT24/Play: Sverige-Schweiz (d) 19 november...
Svar
4
· Visningar
545
·
Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
915
·
Fritid Det började igår och sänds på SVT/svtplay. 🥌 Lag Edin representerar Sverige på herrsidan och lag Hasselborg på damsidan. Vi hoppas väl...
Svar
4
· Visningar
583

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka