Dressyr division 3

Silver Girl

Trådstartare
Min ridklubb ska försöka få ihop dressyrlag i div 2 och 3. Jag är lite småsugen på att försöka mig på div 3, men har ej tävlat innan och varken jag eller hästen har licens. (Att jag sedan ej heller har transport och en lite svårlastad häst bortser jag från i nuläget...)
Har försökt leta lite på förbundets hemsida, men hittar ej de svar jag letar efter, så jag hoppas att någon här vet.

Går dessa tävlingar som lokala tävlingar, eller regionala? Dvs vilka licenser krävs?

Jag har ett gammalt grönt kort då jag var med på en studenttävling 2003 då jag pluggade. Kortet är gammalt och lite avskavt på sina ställen. Gäller det fortfarande?

Sv: Dressyr division 3

Har du ett grönt kort eller ett Gröntkort ?? (skämt å sido)

Det grönakortet gäller. Mitt är från 95´, det tycker jag är gammalt!

Div I går i regional Msv B

Div II går i regional LA

Div III går i lokal LB

Kanske skiljer sig från zon och distrikt?!

Ja, det skiljer sig åt.

Så vill man se vad som gäller går man in på respektive distrikts hemsida och läser vad som gäller.

Reglerna kan skilja sig rätt mycket mellan distrikten!

Jag rider i DivIII lag i dressyr i år, här rider två st LB och en st LC på lokal. Den går på våren.
DivII går i LB och LA och även det på lokal. Den går på hösten.

DIV 3 rids på lokal nivå, här i Gävleborg rids lagklassen alltid i LB:1, sen brukar de ha LC:1 eller LB:0 som framridningsklass å en LA som sista klass, endra en LA:1 eller LA:4.

DIV 2 rids på regionalnivå, här rids den klassen i LA:4. Sen brukar de ha en LB som framridningsklass, en LB på lång bana å sen en LA:5 eller LA:6 efter lagklassen, å kanske även en MSV sist.

Här rids omgångarna: DIV 3 & 2 på våren.

Allt detta gäller för häst, för ponny är det annat!

Lägger in en nyf råga på samma ämne:
Var det inte så att förra året ändrade de så hela laget skulle rida programmen samtidigt i div3??

har de i år ändrat tillbaka till normalt? *hoppas*

Är det (fortfarande) så att man får rida i ett lag /annan klubb, än den man normalt tävlar för? (och då står på licensen)

I småland verkar både div 3 o div 2 gå på hösten? :confused:

Dressyrallsvenskan DIV 3 Häst, Höst 2009
Lokaltävling.
Omg 1 rids LC:1 2008, Omg 2 rids LC:2 2008 och Omg 3 rids LB:0 2006.
Ekipaget får ej ha startat LA eller högre.
Tävlingsdatum: 20/9, 18/10, 7/11

Dressyrallsvenskan, DIV 2 Häst, Höst 2009
Lokal tävling. 3 ryttare rider i varje lag. En ryttare rider LB:3 och två ryttare rider LA:3 alla omgångar samt finalen.
Ingen kvalgräns för att få starta. Ekipaget får ej ha startat Msv B eller högre.
Tävlingsdatum: 16/8, 13/9, 11/10

http://www3.ridsport.se/templates/Pages/InformationPage____5367.aspx

Ponnyerna rider väl i ryttartest hela laget?
Inte storhästar, iaf inte i mitt distrikt.

Är ganska säker på att man inte får låna in ryttrare heller (Eller jo i nån division får man det, men inte div 2,3)

Iaraphel: Här i Gävleborg får man låna in ett annat ekipage till laget om inte den inlånade ryttarens klubb har lag i samma division, då måste den i första hand rida med i sitt hemmalag.

*kl*

Alla regler för allsvenskan div 1, 2 och 3 sätts i respektive distrikt. Därför skiljer det sig åt nä det gäller klasser, vem som får rida, lån av ryttare osv. Titta på ditt eget distrikts hemsida så ser du vad som gäller där.

Liknande trådar

Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 110
Senast: fio
·
Dressyr Hej! Först av allt... ja; jag gick Grönt Kort kursen i höstas och mitt provresultat var helt felfritt och inget att klaga över, skrev...
Svar
7
· Visningar
1 435
Senast: Kiwifrukt
·
M
Ridning Jag har börjat rida efter många års frånvaro och undrar vad det är som gäller. När jag slutade hade de just börjat med det här med...
Svar
2
· Visningar
1 563
Körning Tjo! Detta är en tråd för dom som kanske vill börja tävla lite framtiden! Här kan dom som vet något om tävlingar och tävlar själv...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 244
Senast: Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar