Dressyr Clearound

diabla

Trådstartare
Hur går det till på en dressyrclearound? när får man clearound? om man ridit hela banan utan felridning, eller måste man ha ett visst antal poäng?:confused:

tacksam för svar.

Sv: Dressyr Clearound

Det är olika från klubb till klubb hur dom gör.. Men i regel är ju 60% godkänt, men en del ger rosett till alla över 50%

60% räknas ju som godkänt så det låter ju rimligt:)

Ja de är det. Tror att de flesta klubbar kör på de, men de e ju alltid bäst o fråga :)

Alla som rider godkänt (alltså minst 50%) går "clear round", man kan alltså gå clear round även om man har en felridning.

jag red några dressyrclearrounder i somras. några hade 50 % som gräns och andra hade 55 % som gräns

På ponny allsvenskan hade vi 58%. Det är godkänt. Man skulle tro att det är 60% men det är fel. Har kollat upp det...
Så godkänt är 58% och inte 60%. Kollade igenom ridsport. (TR)
Fast vet ej om det gäller ridmärkerna då tror jag att det är 52 eller något sådant.. fast ridmärkerna vet jag inte.

Okej, ganska konstigt att de anser att 58% är godkänt med tanke på att betyg 5 står för med tvekan godkänt och 6:an för godkänt.. Men det är nog de oxå :)

Den enda clearround dressyren jag har hört talas om fick alla utan felridningar rosett...:D Men det är säkert olika, 60% låter rimligt... :D

Liknande trådar

Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
680
Senast: Amanda_F
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 363
Senast: super
·
Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
365
Senast: Nepenthe
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 332
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V