Dressyr, A-B-C-tränare, vad kostar det?

break_a_leg

Trådstartare
Vad betalar ni för er dressyrträning och vilken tränarkategori tillhör er tränare? Rider ni enskilt eller "grupp" och hur länge?

Jag vill inte veta några namn, vill bara ha ett hum om vad det kostar.

Sv: Dressyr, A-B-C-tränare, vad kostar det?

"Min" A-tränare tar iallafall 250 kr för 30 minuter ensam, 45 minuter om man är 2 stycken. Min C-tränare tar 150 kr/45 minuter, tror jag.

Dom har iaf bra timpenning:) 1 timme för c-tränare har vi betalat 200 kr för.

Vet en c-tränare som jag red en del förr, hon tar 175:- för ca 45 min, då åkte hon ut också, alltså resan var inklusive priset. Hon vill gärna att man skrittat och travat innan lektionen börjar.

Har nu bytt och rider för MSV-dressyrdomare, kanonduktig! Åker man dit tar hon 200:-,
åker hon (vilket hon sällan gör längre pga. tidsbrist :( ) så tar hon 225-250:- beroende på antalet ryttare. Hennes pedagogik och sätt och lära ut gör underverk! Man lär sig ALLTID en massa nytt (av o bara titta på också för den delen :D ) Det brukar sluta med att man rider ca 40-50 min för henne, lite olika beroende på vad man har för häst, hur passet har gått osv. Ibland får man nöja sig med att man verkligen kanske åstadkommit nåt och så orkar inte hästen helt och fullt ut, då är bäst o slutar när det går som bäst! Brukar då gå ut ca 5 min innan lektionen börjar och skritta några varv bara.

Rider till vardags för ridlärare av den gamla stammen, RIK 3 utbildad, med egna meriter tom MSV dressyr och 1.50 hoppning, betalar 200:-/30 min.
Åker oxå på kurs för A-tränare då och då, han tar 1000:-/2 dagar, då ingår 1 hoppass/dag på 1 1/2 timme.
//Tuttiboo

Min tränare(C-tränare) Lena Lilja tar 350kr för 30 min och 250 för 45 min men då är man 2-4 st

b dressyrtränare tar 250 för en timmes enskild träning

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 524
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 038
Senast: Fibusen
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 102
Senast: LiviaFilippa
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 976
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama