Draupnir sadel

Ryver

Trådstartare
Är det någon här som har denna sadel? Erfarenheter av den. Vem säljer dom? Vad har ni för vidd på era?

Sv: Draupnir sadel

Jag har en Draunir. Jag anvender den som min 2. sadel. Använder den endast om det er så at jag har med kompis i stallet eller om de klurer till sig på tävling och syster og jag tävlar samtidigt. De flesta på min stall har Draupnir sadeln, og hag tror generelt sett de er mycket nöjda med sin sadel. Alla er utprovade. Det verkar vara en sadel som har modeller som passer de fleste. Min sadel er en budget variant till ung. 10.000,- Den er en av de mer "flate" i sitsen og har en noe lengre anleggsyte enn noen av de helt nye modellene. Min er ëtt år gammal, med singekåpa. Jag tycker ok om sadeln.Skjenkelläget er bra, men jag tycker jag kommer lite, lite, lite, för högt över hästen enn det jag ideelt vill. Den er 17" och vid. (De hästar jag använder den på er rett "normala" vill jag säge, linker till några kort) Min första sadel er en Hrimnir Legacy. Det er mitt första val:love:.
(www.drauonir.no)

http://www.pixbox.se/pic_show_id11736020.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id11735618.html

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som har koll på Källqvists Genesis sadel med utbytbart koppjärn -->allround mot hopp skulle jag gissa att det är? Är det en...
Svar
7
· Visningar
625
Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
770
Senast: Ajda
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 715
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
491
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix