Dras till helt fel kille.

Jag skulle inte fokucera på åldern utan hur han är som person. En 19 åring kan bo hemma och få allt serverat av föräldrarna. Men en 19 åring kan också vara mogen och ansvarstagande (kan man vara fast man bor hemma med, men ja ni fattar min poäng).

Hade jag klickat med honom och upplevt honom som en bra person kanske jag hade dejtat.
Men visst.. 10 år är ganska mycket i den åldern...

Jag skulle inte fokucera på åldern utan hur han är som person. En 19 åring kan bo hemma och få allt serverat av föräldrarna. Men en 19 åring kan också vara mogen och ansvarstagande (kan man vara fast man bor hemma med, men ja ni fattar min poäng).

Hade jag klickat med honom och upplevt honom som en bra person kanske jag hade dejtat.
Men visst.. 10 år är ganska mycket i den åldern...
TS trodde ju att han var äldre innan hon fick veta hans ålder, så det verkar mest ha med siffror att göra.

TS trodde ju att han var äldre innan hon fick veta hans ålder, så det verkar mest ha med siffror att göra.

Nja, knappast. Grabben sprang ju iväg, rodnande, efter att ha sett henne på jobbet igen. Hon skriver att han inte är vuxen. Jag förstår verkligen varför man inte vill ha ett förhållande med någon som inte är vuxen.

Tycker TS är mycket förnuftig som inte vill inleda en relation med någon som inte är vuxen.

Nja, knappast. Grabben sprang ju iväg, rodnande, efter att ha sett henne på jobbet igen. Hon skriver att han inte är vuxen. Jag förstår verkligen varför man inte vill ha ett förhållande med någon som inte är vuxen.

Tycker TS är mycket förnuftig som inte vill inleda en relation med någon som inte är vuxen.
Enligt trådens kronologi så uppfattade TS honom som äldre innan de hade hånglat med varandra. Hur vuxen TS är framgår inte.

Enligt trådens kronologi så uppfattade TS honom som äldre innan de hade hånglat med varandra. Hur vuxen TS är framgår inte.
Hon är tio år äldre än tonåringen som vi väl får hoppas är minst 15. Så SÅ svårt är det inte att gissa hennes ålder - eller rättare sagt, konstatera att hon är vuxen.

Jag skulle ALDRIG ha yngre pojkvän, men tji fick jag. Pv är 6år eller noga 6,5år yngre än mig, personlighet (främst) och utseende, kände jag kunde göra undantag. :D
Men han beter sig för mesta moget enligt mig, inte som TS crush (eller vad ska man kalla han?) , min pv är 20.

Min mormor haft 10år yngre man, visserligen var det betydligt äldre när fann varandra. Åldern är oftast bara en siffra, men det ska funka också :)

Ärligt talat, hur många hade sagt samma till en tjejkompis/lillasyster på 19 som börjat dejta en 28-29-årig kille?

Så länge man är myndig och vuxen så är det väl bara att testa, om man klickar eller inte handlar väl till syvende och sist om tusen andra grejer, inte om ålder som siffra primärt.

Tror @cambodias tips hjälpt lite 😅

Hans reaktion på att ses på jobbet igen efter fyllehånglet var också en bra påminnelse om att han är såpass mycket yngre- rodna ordentligt, knappt hälsa och springa fort förbi 😂
Hade jag nog gjort med för ca 10 år sedan, nu kan jag ändå skratta åt det.
Fast sådär reagerar många efter en fester med jobbet när det går lite för långt. Har inte med åldern att göra.

Ärligt talat, hur många hade sagt samma till en tjejkompis/lillasyster på 19 som börjat dejta en 28-29-årig kille?

Så länge man är myndig och vuxen så är det väl bara att testa, om man klickar eller inte handlar väl till syvende och sist om tusen andra grejer, inte om ålder som siffra primärt.
Nja, det sågs väll inte så positivt i mina kretsar ens när man själv var i den åldern. Det pratades definitivt om utnyttjande osv.

Nej, inte generellt. Det beteendet tillhör mera tonåren tycker jag.
Men så är det inte, sådant har inget med åldern att göra alls. Dom flesta tycker jag verkar tycka det är hyfsat genant att bete sig så under fyllan. Inte många jag känner iallafall som kan bete sig så och sen skratta bort det på jobbet dagen efter, sen reagerar vissa mer än andra. Att bete sig på ett sätt som man normalt inte beter sig på är alltid lite genant tycker jag...och säkerligen många andra. Det har inte med tonåren att göra.

Men så är det inte, sådant har inget med åldern att göra alls. Dom flesta tycker jag verkar tycka det är hyfsat genant att bete sig så under fyllan. Inte många jag känner iallafall som kan bete sig så och sen skratta bort det på jobbet dagen efter, sen reagerar vissa mer än andra. Att bete sig på ett sätt som man normalt inte beter sig på är alltid lite genant tycker jag...och säkerligen många andra. Det har inte med tonåren att göra.

Jag delar inte alls den uppfattningen. Brukar vara en del fyllehångel på våra jobbfester utan konstig stämning. Folk är precis som vanligt på jobbet.

Min pojkvän är 10 år yngre än mig. Vi träffades på jobbet och blev ihop när han var 18. ;)

Han var iofs mer vuxen då än vad jag är nu! :D

Men vill du absolut inte så kommer ju känslorna försvinna med tiden antar jag..
Då får väl jag också bekänna - jag är 10 år äldre än min man och han var 19 när vi träffades....... 20 när vi blev ihop. Vi är fortfarande tillsammans - 30 år senare! Vi träffades i samband med vårt stora fritidsintresse och reste tillsammans pga detta, det var alltså inget partyhångel som inledde alltihopa. Idag inser jag att han på flera områden var väldigt omogen, men på andra områden var han klokare än många 30-åringar jag kände.
Där och då funderade jag faktiskt inte speciellt mycket ölver åldersskillnaden. Vi hade så vansinnigt roligt ihop.

Jag tycker att de som är äldre och mognare kan reda ut saker och ting i lugn och ro dagen efter. I tonåren tror jag de flesta inte fixar det .

Jag förstår inte riktigt vart skon klämmer, trots att jag läst igenom hela tråden. Jag förstår att du inte vill känna såhär, att du vill kväva känslorna? Förstår dock inte varför, om det endast är åldern och kanske främst vad andra ska tycka om det? För om det inte bara är det, utan det faktiskt är någon faktor som är kopplad direkt till honom som gör att du känner som du gör, så borde det räcka att bara fokusera på den. Ponera till exempel att du finner honom omogen. Fokusera då på allt han säger och gör som går i den linjen - då kommer attraktionen att svalna.

Om det inte är förankrat i något hos honom kommer det bli svårare, för då är det med din egen bild av dig själv, av vad andra ska tycka, av hur det "borde" vara som det skaver. Då kommer attraktionen (med all rätt) att kvarstå och du kommer istället behöva jobba med dig själv. I det här fallet skulle jag faktiskt också som många andra varit inne på fundera över om det verkligen är värt att "kasta" bort en härlig attraktion? Dom kommer inte såå ofta i livet, så jag skulle njuta av det istället. Det kanske blir ni två for life (min man är 9 år äldre än jag och var frånskild med två barn på 8 och 10 år och egentligen klar med barn när vi träffades, jag var 29 och precis i början av min familjeresa men det blev ändå vi), kanske dejtar ni ett tag och kanske har ni "bara" magiskt sex.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Bildtråd
  • Födda-24
Tillbaka