Dramatisk hästräddning

(Borås Tidning)
På söndagen gick en häst ner i en tre meter djup gödselbrunn - och började sjunka.
- Vi hörde honom stöna och såg nosen sticka upp ur högen, säger Sari Jareteg, som larmade räddningstjänsten.
Vad som kunde ha blivit en sorglig historia, slutade dock i stort kramkalas.

http://www.bt.se/edrum.jsp?article=265056

Sv: Dramatisk hästräddning

Rättare sagt: Förbannade idiot som inte har staket runt brunnen. Nästa gång kanske det är ett barn som går ner sig, hemska tanke.

om ni läst lite mer noggrannt så står det att det fanns ett el staket men att nu var där ett trästaket istället...:)

Trist att ni är så kritiska... Hoppas ni aldrig råkar ut för en oförutsedd olyckshändelse trots att ni vidtagit de åtgärder som i nornala fall räcker för att undvika olyckan. Djur o barn gör ibland inte alls som man förutser o då kan det vara svårt att förhindra en olycka.
SKönt istället att det slutade väl för alla inblandade!!

När det gäller gödselbrunnar är det helt på sin plats att vara kritisk för det är en dödsfälla utan dess like.

De flesta jag känner som har gödselbrunn har mur runt, för att inte riskera att folk eller fä går ner sig. Det "klenaste" staket jag har sett är nåt sorts "nät" av armeringsjärn, typ. Att bara ha elstängsel eller vanligt trästaket låter vansinnigt i mina öron.

När det gäller gödselbrunnar är det helt på sin plats att vara kritisk för det är en dödsfälla utan dess like.

De flesta jag känner som har gödselbrunn har mur runt, för att inte riskera att folk eller fä går ner sig. Det "klenaste" staket jag har sett är nåt sorts "nät" av armeringsjärn, typ. Att bara ha elstängsel eller vanligt trästaket låter vansinnigt i mina öron.
Absolut. Det är nog inte att betrakta som oförutsett om staketet är av så vek typ, snarare en fråga om tid innan något händer. Även om det självklart är en olycka så har det brustit i säkerheten här.

:idea: Vilken tur att hästen klarade sig. Detta är ju allas vår mardröm att något sådant ska hända.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka