Dräktigt sto?

legally_insane

Trådstartare
har nu haft mitt sto på betäckning sen i juni, och hon tog sig inte på första, så blev betäckt igen ochj ultraljud gjordes idag, nu såg dom inte någonting alls på ultraljudet, inga nya ägg ingenting. har hört från folk att det kan bli så att dom inte ser nått på ultraljudet fast stoet är dräktigt. vet nån här någonting om det?

Sv: Dräktigt sto?

Det beror mycket på vilket dygn hon är i dräktigheten. I början är det lätt att missa både ägg och foster.

hon kanske står på en "gulkropp"(minns inte riktigt vad det heter).
Det gjorde mitt sto och de kan göra så att de inte kan bli direktiga , men veträneren gav henne en spruta och så fick vi invänta nästa brunst så gick det: )

ja hon har ju haft föl tidigare, så det borde ju gå, men borde inte veterinärer märka om det är nått som hindrar hästen från att bli dräktig? hon blev ultraljudad på 18:e dagen efter sista betäckning.
har härt om hästar som dom först inte sett foster på å sen att den varit dräktig ändå

Du ska nog inte hoppas på det. "Hört talas om" har man om det mesta, men det hör inte till vanligheten att de missar en dräktighet.

Håll ut ett tag till!!!! jag har ett sto där dom ALDRIG sett hennes foster förrän på tidigast 34 dagen (har fått 2 föl) detta trots ihärdigt letande och mycket erfaren vet.

hejsan
jo funderar på att försöka få tag på förrförra ägaren som har tagit 3 föl på henne å se om hon har nån info som kan va användbar. man känner ju alltid sin häst bäst, å hon som har varit med lär ju veta.

Hejsan
lyfter upp tråden nu för att berätta att jag hade veterinären ute igår och mitt sto är dräktigt i 4:e månaden ungefär :banana:

Grattis!!:banana::banana:
Skönt att hon var dräktig.
På min pålla misstänkte de istället att det fanns tvillingar på 18:e dygnet:eek:
Som tur var, va det bara ett foster vid 30:e dygnet.
Lycka till med din pålle!

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 092
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 392
Hästvård Hej! Ska försöka vara kortfattad. Gäller ett sto på 10 år. Tävlad upp till MSV dressyr. Haft artros konstaterat i vä bak sedan hon var 5...
Svar
4
· Visningar
1 590
Senast: Fiorano
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 127
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka