Dräktigt sto(?) förändrat betende?

legally_insane

Trådstartare
Nu har mitt sto som jag betäckte i somras.
ej kollat om hon är dräktig ännu men hon har inte brunstat sen i mitten av juli. ska göra ultraljud så snart jag själv inte längre har influensan.
men mitt sto har börjat bli väldigt grinig, nått som hon aldrig varit tidigare. :confused: hon hotar tex. med små kickar när man ska borsta svansen. och är allmänt irriterad när man ställer upp henne å borstar/ håller på med henne.
är detta ett betende pga. dräktighet eller kommer det från nått annat?

tacksam för svar//orolig stoägare

Sv: Dräktigt sto(?) förändrat betende?

Mitt dräktiga sto har grava humörsvängningar!
Hoppas på att ditt sto är dräktigt!!

Ston är som gravida kvinnor.

En del är jättegoa och en del är tjuriga tills babyn kommer.

Det är nog ett föl därinne.

/PDöben

Och endel går från att vara jättegoa till att bli huggormar på två sekunder!
Jag röstar för ett föl i magen!

ja ni minsan, idag var hon hur gullig som helst, som helt förbytt...
får se vad veterinären säger sen då :p

*hoppas hoppas*

Min foderäst var som en hingst i början av sin dräktighet och var det ca 3 månader nu har hon lugnat ner sig igen och min isis har blivit som en filbunke, jätte lugn.

ja får nog ta å ringa veterinären nån dag då, väntar bara på att ja ska bli frisk.

lyfter upp tråden nu för att berätta att jag hade veterinären ute igår och att mitt fjordsto nu är konstaterat dräktig ^^

Grattis :D

Körde själv iväg med mitt sto och gjorde UL på henne för 1,5 vecka sedan och där fanns en bäbis :love:

Liknande trådar

Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 311
Senast: Lisa2014
·
Hästvård Mitt sto, född 1 Juli 2012 har gått tillsammans med ett sto och hingstföl fram till 24 Mars i år. Hingstungen var då nästan (9 mån 3...
Svar
14
· Visningar
1 893
Senast: Gimlan
·
Hästhantering Tänkte om det finns någon där ute som har ett liknande sto eller kanske har något tips :) Presentation av min häst, hon är ett 9...
Svar
3
· Visningar
1 209
Senast: lamalinche
·
T
Avel Hej Betäckte ett sto 10 juli. Efter det har hon inte brunstat om... Dräktig tänkte jag... För hon kom inte in i ny brunst och...
Svar
4
· Visningar
1 892
Senast: Cornelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka