Dräktigt fång ponny vad ger man

E

ERIKSSON

Har blivit med en Ponny som har fång, Kan inte ge henne något smärtstillande för hon är dräktig. Jag har satt sulor på henne, Hon äter just nu hö, mineraler, filmjölk, Hon var hemskt lös, men nu har hon fin avföring. Hon har absolut fått fång av bete. Men vad kan man ge henne? Har du tips Hon behöver gå upp i vikt. Äter inte så bra av höt.

Sv: Dräktigt fång ponny vad ger man

Har hästen akut fång så måste hon ju få smärtstillande trots att hon är dräktig! Ska hon föla nu eller nästa år.

Säger som Quinn, hästen MÅSTE få behandling! Fölet får komma i andra hand. Stackars häst.

Stoet skall föla nu. Hon har blivit mycket bättre på några dagar. Nu går hon ganska hufsat. Har lyckats att äta mera hö. Första dagen bara 1 kg. 2 dagen 2 kg och igår till i morse nästan 3kg. Detta äre en liten shettis ca max 90 cm.

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 155
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 721
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 528
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
581
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka