Dräktighets-frågor

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Tingeling85
  • Startdatum Startdatum
T

Tingeling85

Har två frågor angående mitt högdräktiga sto:

1. Lever alla föl vildbasar i mammas mage? "Min" fölis verkar vara väldigt lugn. Mamma är beräknad att föla 7:e maj, men fölis rör sig inte så mycket i magen, har aldrig gjort det. Jag känner små rörelser i bland och en gång har hela magen gungat, men mest är det lugnt där inne.

2. Brukar stona fylla juver-halvorna olika mycket? Mitt sto började fylla juvret så smått för ca 1 månad sedan och har fyllt lite mer allt eftersom, långt ifrån färdig fyllt dock. Under hela tiden har ena juverhalvan varit lite större än den andra. Inte jätte-mycket, men kännbart. Hon har ingen feber, är inte öm i juvret, inte heller hård eller varm. Är det normalt eller ska jag oroa mig?

Blir jätteglad för svar! Är novis inom området och tar gärna till mig expert-råd!

MVH Tingeling :banana:

1.mitt stos föl är också väldigt lugn. Ser knappt heller några fosterrörelser. Hon skulle fått den 25 mars, men fölis verkar inte vilja komma ut :crazy:

2. Hon fyllde juvren för ca 4 veckor sedan och en av halvorna var till en början lite lite större men de har nu jämnat ut sig.

Hoppas din fölis ploppar ut snart! Men det känns skönt att veta att det finns fler lugna fölisar. Mitt sto går tillsammans med 3 andra blivande mammor och en av dem har ett livligt föl i magen. Det stoet har blivit pendlad att få en hingst, de övriga mammorna ska få ston (enligt pendeln) :D

MVH Tingeling :banana:

Det låter helt normalt i mina öron.
Alla föl är inte vidlbasar magen....Och juverhalvorna kan fylla sig olika....

Lycka till!

Liknande trådar

Avel Asså jag behöver hjälp😰 Jag fick hem ett 4 årigt sto för tre månader sedan. Dom som importerade henne från Frankrike fem dagar innan vi...
Svar
16
· Visningar
3 223
Senast: Moa092
·
Avel Hej Har ett sto som är beräknat att få den 30 april. Hennes mage är stor och rund har börjat att släppa bäckenbandet. Hon är lite bröd...
Svar
0
· Visningar
687
Senast: annie_cool
·
Avel Jag vet inte om denna tråd ska ligga här eller under hästvård? Flytta gärna om den ligger fel. Mitt sto kastade sitt föl i förrgår...
2
Svar
20
· Visningar
3 980
Senast: Kellie
·
Avel Mitt shettis sto är nu dräktig ungefär 220 dagar så hon har ju en bra bit kvar... Men nu börjar jag på att bli orolig och eftersom jag...
Svar
5
· Visningar
1 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka