dräktiga ston

Rotterö

Trådstartare
Rider ni dom för fullt. När de presis har blivit dräktiga.
Eller låter ni de vila de första veckorna.
mitt sto är nu 17 dygn, Ska de vila :angel:

Verkar som folk säger lite olika, en del att man ska ta det lugnt t o m 40 dygn, andra att man ska ta det lugnt mellan 17-45 dygnet.
Jag har skrittat min t o m 17 dygn.

Jag red mitt sto ganska lugnt under den första tiden men jag vet inte om det är nödvändigt. De flesta säger ju att största risken för att det ska hända något är fram till ca.40 dygn då man brukar ultraljuda igen.

Min får faktiskt stå helt tom ultraljudet på 40:e dygnet.

Skulle kunna tänka mig att lufsa i skogen lite men hon är bara fyra år så hon får beta istället. Däremot så sätter jag igång henne efter 40:e.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 272
Senast: Alexandra_W
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka