Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du har rätt, hon påminner mycket om MirazBjuder på en till från sidan, lite svårt att få ett vettigt kort i boxen. Men magen har definitivt sjunkit sen igår!
Visa bifogad fil 67808
Jag tror som sagt det är ett tag kvar här ändå, särskilt med tanke på vädret. Igår fick vi 40cm snö och det vräker fortfarande ner. När det väl börjat smälta får det gärna fortsätta med det... Men det ska bli riktigt kanonväder till helgen så hon kanske kommer på andra tankar då.Du har rätt, hon påminner mycket om Miraz
Det kanske blir föl för er inom kort då.
Tycker det är superkul att våra ligger med en dag från varandra. Miraz är på 322 idag.
En liten rolig historia från när Majsan föddes. På pricken 7 dagar innan hon kom till världen så var min Pappa helt säker på att nu kommer mamma häst föla, hon härja runt runt i boxen, la sig sen upp igen. Sen av tog de en bit in på förmiddagen, alla sucka besviket men sen som sagt exakt 7 dagar efteråt på natten så föddes ju den där stora grå fölungen. Folk menar på att hon antagligen la sig till rätta just den dagen och därför var mamma häst så orolig. Så ibland lurar de oss rejält Majsan är född på natten när de häll regna ute och de var snorkallt i mitten på Maj. Men då var hon tydligen färdigbakad och redo för världen. Så de där med väder de litar jag inte ett dugg på längreJag tror som sagt det är ett tag kvar här ändå, särskilt med tanke på vädret. Igår fick vi 40cm snö och det vräker fortfarande ner. När det väl börjat smälta får det gärna fortsätta med det... Men det ska bli riktigt kanonväder till helgen så hon kanske kommer på andra tankar då.
Lite oroligt igår kväll men lugnt resten av natten. Men det är otroligt rörigt i boxen!
Ja de är duktiga på att luras! Det där med vädret har stämt på alla mina fyra fölungar, de väntade in sista snön och tills ovädren dragit förbi, sen fölade dom när vädret var okej igen! Rätt coolt! Sist fölade Queenie vid 01 på natten, jag skulle tro att det blir nåt liknande igen men nu när hon står på box vet man ju inte. Då hade hon bf 25 april men fölade 5 maj. Nu är det bf 26 april så vi får väl se.En liten rolig historia från när Majsan föddes. På pricken 7 dagar innan hon kom till världen så var min Pappa helt säker på att nu kommer mamma häst föla, hon härja runt runt i boxen, la sig sen upp igen. Sen av tog de en bit in på förmiddagen, alla sucka besviket men sen som sagt exakt 7 dagar efteråt på natten så föddes ju den där stora grå fölungen. Folk menar på att hon antagligen la sig till rätta just den dagen och därför var mamma häst så orolig. Så ibland lurar de oss rejält Majsan är född på natten när de häll regna ute och de var snorkallt i mitten på Maj. Men då var hon tydligen färdigbakad och redo för världen. Så de där med väder de litar jag inte ett dugg på längre
Majsan är ju beräknad till 1 juni men tror starkt på att hon inte går tiden ut pga av hennes storlek och annat, hon känns som en sådan! Men hennes mamma var punktlig med båda sina föl. Födda i princip på datum och med bara en timmes skillnad. Majsan är född 00.20 och helsyster är född 5 år senare 01.20 Så hon var en bra mamma hästJa de är duktiga på att luras! Det där med vädret har stämt på alla mina fyra fölungar, de väntade in sista snön och tills ovädren dragit förbi, sen fölade dom när vädret var okej igen! Rätt coolt! Sist fölade Queenie vid 01 på natten, jag skulle tro att det blir nåt liknande igen men nu när hon står på box vet man ju inte. Då hade hon bf 25 april men fölade 5 maj. Nu är det bf 26 april så vi får väl se.