Oh! Skicka gärna länk till mig! På kor är det mycket riktigt 22, minst 20. Hoppas det går att använda samma, det vore ju toppen!Läste något om 20 procent på häst och 22 procent på kor (?) när jag googlade! Blev nyfiken
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oh! Skicka gärna länk till mig! På kor är det mycket riktigt 22, minst 20. Hoppas det går att använda samma, det vore ju toppen!Läste något om 20 procent på häst och 22 procent på kor (?) när jag googlade! Blev nyfiken
På den refraktometer jag har som är till häst är godkändnivå 15. Den är köpt från swevet 2007 och där säljs olika refraktometer till häst och till ko.Oh! Skicka gärna länk till mig! På kor är det mycket riktigt 22, minst 20. Hoppas det går att använda samma, det vore ju toppen!
Jag har en köpt betydligt senare,15 är godtagbart,20 är ok (men bör foalcheckas) ,allt över det är braPå den refraktometer jag har som är till häst är godkändnivå 15. Den är köpt från swevet 2007 och där säljs olika refraktometer till häst och till ko.
Ja precis. Även om 15 är gränsen för godkänt så bör det ligga på betydligt mer för att det ska vara ok. Tror min visar att över 25 är bra värden.Jag har en köpt betydligt senare,15 är godtagbart,20 är ok (men bör foalcheckas) ,allt över det är bra
Q är sämre i fången igen... Vi som skulle trappa ner medicin imorron, blir till att ringa veterinären igen istället. Det gick ju bara uppåt ända tills vi tog bort brodden i torsdags, sen blev hon sämre.
Med dräktigheten går det dock långsamt framåt. Hon har börjat få lite "bullar" framför juvret och det märks att hon har lite förvärkar emellanåt. Arg på magen och gnuggar svans. Har bara släppt lite lite runt svansroten än dock och det är mycket kvar att fylla upp i juvret, så jag skulle tro att hon ändå går tiden ut.
Hon kanske väntar in min!? Här är det 319 dygn idag och total stiltje vad gäller tecken på fölning. Hon har skrubbat svansen ordentligt och är plötsligt sur när man vill känna på magen igen, men i övrigt står det stilla.
Visar hon att hon vill vara i fred så skapa det egna utrymmet redan nu.Mitt sto är på dygn 311 idag (söndag) och hon har börjat bli mer tjurig mot de andra hästarna i hagen; framförallt sin bästa vän som är lite förvirrad. Hon drar sig undan och vill vara mer ensam samt sover mer. Jag har haft tanken att hon ska få en egen hage sen närmare fölning för att få lugn och ro, men även då stallägaren är rädd att hennes högrangade sto skulle vara elak ifall mitt sto skulle föda ute. Tror ni det är dags redan nu? Det är en shettis så kommer spärra av en del av hagen så hon är nära sina kompisar men ändå har saitt space, eller är det bara en dum idé?
Vill hon vara ifred är de nog en bra ide Våran Madame har inte tålt åsynen av en Annan häst sedan hon kom hem i augusti och de blir inte bättre direkt desto längre tiden går De får gärna gå i hagen bredvid men där får de stanna enligt henne.Mitt sto är på dygn 311 idag (söndag) och hon har börjat bli mer tjurig mot de andra hästarna i hagen; framförallt sin bästa vän som är lite förvirrad. Hon drar sig undan och vill vara mer ensam samt sover mer. Jag har haft tanken att hon ska få en egen hage sen närmare fölning för att få lugn och ro, men även då stallägaren är rädd att hennes högrangade sto skulle vara elak ifall mitt sto skulle föda ute. Tror ni det är dags redan nu? Det är en shettis så kommer spärra av en del av hagen så hon är nära sina kompisar men ändå har saitt space, eller är det bara en dum idé?
Visar hon att hon vill vara i fred så skapa det egna utrymmet redan nu.
Din idé låter bra
Vill hon vara ifred är de nog en bra ide Våran Madame har inte tålt åsynen av en Annan häst sedan hon kom hem i augusti och de blir inte bättre direkt desto längre tiden går De får gärna gå i hagen bredvid men där får de stanna enligt henne.
Åh vad mysigt med ett shettisföl! Låter ju klokt att låta henne få eget kyffe redan nu. Läste nånstans att shettisar går kortare tid?Mitt sto är på dygn 311 idag (söndag) och hon har börjat bli mer tjurig mot de andra hästarna i hagen; framförallt sin bästa vän som är lite förvirrad. Hon drar sig undan och vill vara mer ensam samt sover mer. Jag har haft tanken att hon ska få en egen hage sen närmare fölning för att få lugn och ro, men även då stallägaren är rädd att hennes högrangade sto skulle vara elak ifall mitt sto skulle föda ute. Tror ni det är dags redan nu? Det är en shettis så kommer spärra av en del av hagen så hon är nära sina kompisar men ändå har saitt space, eller är det bara en dum idé?
Ja jag har också hört det! Så börjat kolla i kameran lite på kvällarna, Men inga vaxproppar eller så ännu men hon har börjat fylla ut juvret liteÅh vad mysigt med ett shettisföl! Låter ju klokt att låta henne få eget kyffe redan nu. Läste nånstans att shettisar går kortare tid?