Jag tror jag har en oanvänd flaska kvar om du vill ha den.@DressageNerd Tusen tack för tipsen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror jag har en oanvänd flaska kvar om du vill ha den.@DressageNerd Tusen tack för tipsen!
En väns sto är beräknad att föla 6/6 , stoets 4 föl , vårat första.
Juver satt o har fyllt ut det ännu mer de senaste dagarna, ej släppt bäckenbanden nämnvärt, men igår provade vi mjölken i en refraktometer för första gången o fick värde 24 på den. Den är fortfarande vattnig men väldig klibbig.
Vad tror ni , är det dags snart om man ska tro reffen?
Inte innan mjölken är vit med höga värden
Okej så att reffen visar 24 är inget tecken på att det närmar sig ? Och att vätskan är väldigt klibbig ?
Näarmar sig - ja absolut. Men på mina ston har mjölken alltid slagit om till vit
Mina brukar gå med höga värden i en vecka ungefär. De brukar dessutom åka lite bergodalbana.Hur länge kan de gå med lite högre värden å reffen, eller det är olika från häst till häst ?
Usch jag hade ju samma med mitt ungsto, var duktigt less på det. Boxvila, hur tar hon det? Tråkigt men kanske en nödvändighetJahapp, stoet står i hagen med en rejält svullen has På framsidan, troligtvis sparkskada från ammastoet till fölungen. Får gråa hår på den där hästen! Hon blir helt hysterisk och springer tills hon löddrar med ungen om hon står själv, men kan inte gå med det andra stoet då den stjäl fölungen, kan inte gå med hingsten (for obvious reasons) och är helt knäpp så fort fyraåringen kommer nära. Är. Så. Jävla. Trött. På. Henne
Skada på högdräktig fyraåring, fy fan så kul. Tur att veterinären skall komma och titta på hingsten ändå
Usch jag hade ju samma med mitt ungsto, var duktigt less på det. Boxvila, hur tar hon det? Tråkigt men kanske en nödvändighet
Håller tummarna!Skittråkigt Det får nog bli sjukhage, som tur är så är hon den lugna typen. Hoppas bara djursjukhusbilen som har ultraljud kan komma snart, då vi nu har två med tjocka haser/sparkskador Och så får vi be till gud att det bara är svullnad och inget som kräver boxvila/sjukhage sen när hon har fölat.
Visa bifogad fil 15267
Det är iaf ingen tvekan om att hon är dräktig med 1,5 månad kvar..