Dräktiga ston 2016/2017

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Molin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 503
  • Visningar Visningar 125 106
Hur gick det med stoet som man kunde läsa om för någon sida, den som var på typ dygn 380 för 1-2 veckor sedan? Har den fått sitt föl? Letar mig blå, men hittar inte inläggen nu :(
Hej igen, lite sent men ändå...
Hon fölade på dygn 382. Fölningen gick supersnabbt, från inga tecken alls kl 19 till lite vita droppar på spenarna kl 21, en och en halv timme senare gick vattnet och efter 13 minuter och tre krystvärkar kom det ut en fantastiskt fin liten, men pigg och frisk, hingstunge. Sorgligt nog dog han genom en tragisk olyckshändelse bara ett dygn gammal. Stoet var helt förtvivlat, har aldrig sett något liknande... Men nu är hon, efter lite tricksande, dräktig igen och jag hoppas sååå att hon skall få sin efterlängtade fölis nästa sommar :heart (hoppas också jätte-, jätte-, jättemycket att hon inte tänker gå lika länge nästa år!) @dobbis

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 313
Senast: Alexandra_W
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
466
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
8 582
Senast: cili
·
Avel Här är tråden med födelseannonser för årets föl. Skriv gärna ras och stam för det är många intresserade av, och lägg ut en bild. Detta...
Svar
0
· Visningar
160
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka