Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det är nog bara du som är kvar nu. Men det gör inget, vi kan hålla dig sällskap ändå och så hoppas vi att du kommer in i föltråden snart.Är det bara jag som fölvakar kvar? Det blev en sen betäckning. Stoet är nu på dygn 336. Senaste fölet hon hade, 4 år sedan, vakade jag också på och vad jag minns så var där inga supertydliga tecken timmarna innan. Så därför har jag inte så mycket att gå på. Hon vill mest vara inne nu, trots att hon hellre får föla ute, jag tycker det känns tryggare. Juvrena är fyllda sedan ca 10 dagar tillbaka med genomskinlig mjölk. Börjat klia svansen och trycka rumpan mot väggen igår. Väntar...väntar...
Vad gulliga ni är
Ni får gärna földansa som bare den.
Det händer typ ingenting, gråblaskig mjölk, hon äter och dricker, rullar sig som en atlet i hagen. Snarkar och fölgnäggar i sömnen på nätterna.
Jag kan tala om för dig att min kära dam visade inga tecken allmänt att det var nära utan jag följde helt på juvret och det var tur det för sen tidig morgon fölade hon.
Men kan säga att hon låg ner vissa stunder under natten, sen stod hon och käkade som bara den och precis som vanligt så tänkte runt 04 att det kanske inte blir något iaf men tji fick jag för vid ca 04.20 gick vattnet och fölet var sedan ute 04.40.
Men kör en földans även jag för den kommer dom snart ska du se =D
Vad såg du på juvret då när det var nära?Jag kan tala om för dig att min kära dam visade inga tecken allmänt att det var nära utan jag följde helt på juvret och det var tur det för sen tidig morgon fölade hon.
Men kan säga att hon låg ner vissa stunder under natten, sen stod hon och käkade som bara den och precis som vanligt så tänkte runt 04 att det kanske inte blir något iaf men tji fick jag för vid ca 04.20 gick vattnet och fölet var sedan ute 04.40.
Men kör en földans även jag för den kommer dom snart ska du se =D
Vad såg du på juvret då när det var nära?
Ja jo, hoppas hoppas.
Max 3 tim.Longera med fölis kvar i stallet.Nu har lilleman tittat ut tidigt imorse. En pigg och perfekt fölunge med prickar på rumpan Stoet har inte släppt efterbörden än dock, så får väl ringa ut veterinär. Hur länge brukar ni vänta? Vad kan man göra?