G

gosebus

Jag satte ihop min kaninhane med en ny kaninhona för en vecka sen. De är ungefär 3 månader gamla... Jag trodde att jag skulle hinna ta min lilla Ludde till veterinären för kastrering innan dt hände nåt... men jag är inte så säker nu längre. Eftersom jag hörde att kaniner blir könsmogna mellan 3-4 månader. Jag har alltid trott att det var mellan 4-5, så jag trodde dt va lugnt. Men nu har honan börjat äta mycket mer och när jag skulle känna om det var någon skillnad på dem i magpartiet så kändes det som om Ludde var helt "rak" men Majken var liksom som om hon hade en lite bulle.
Jag vill hemskt gärna veta några tecken på att en hona är dräktig.
Eftersom jag aldrig trodde att det skulle hända så undrar jag också om hon nu är dräktig, kommer hon klara födseln, med tanke på att hon bara kommer vara runt 4 månader då? Och de är utekaniner, kommer ungarna i så fall klara kylan? (de har en ett litet halvisolerat hus som är inbyggt i buren)

Är väldigt tacksam för svar! Jag vet inget om detta! :crazy:

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 018
Senast: Wingates
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 317
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hejsan! Jag tog över en katt som var dräktig och allt så som förlossning osv har gått bra och jag trodde allt var frid och fröjd. Det...
Svar
4
· Visningar
2 166
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 815
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama