Härligt!!!

Vad jag har förstått så är det inte din första fölis?

För mig är det ju det första och det här är så häftigt!
Om allt vill sig väl så kommer jag få närvara vid en okomplicerad fölning och bara det gör att det susar i maggropen.

"Fränt" är ett bra beskrivande ord!

Det är mitt 2 föl och stots 4 föl.
Förra året fick vi ett hingst föl. Mycket fin. Hingsten Lavirco 967. Allt gick då bra.
Det var tredje gången gillt då med. Kul blir det men lång väntan

Idag var Jarrah på ultraljud på 16 dygn. Dräktig med Metall. Alltid lika skönt! :)
Tidigare har treårsstoet konstaterats dräktig med samma hingst och på onsdag ska det tredje "Metall-stoet" kollas. På fredag ska ett annat sto kollas. Hon är seminerad med Camaro M och nästa vecka ska 25-åringen kollas. Även hon är seminerad med Camaro M.
Det är skytteltrafik till stationen. Vi har en bit att åka, så det är himla skönt när det är klart! :)

Grattis
Jag har bara ett sto att åka med. Tycker det är jobbigt. Men det är kul när det blir bra resultat.
Vad har du för stamm på dina ston som du använt Metall på ??
jag har en granne som har en åring efter Camaro M. Mörk grå skimmel nästan lite brun grå. Snygg är han. Fick 48 p föl premeringen förra året. Fickinte så bra nu.
:banana:

Jarrah e.Martini-Flamingo
Zoya e.Rubignon-Ampere
Mantra e.Master-Happy Day. Mantra är såld, så det är nya ägaren som har valt Metall på henne. Det kommer att passa alldeles utmärkt!
Camaro M-stona är e.Happy Day-Furidant och e.Flamingo-Unikum.
Ja, ettåringar ska man inte visa. De är sällan eller aldrig presentabla för omvärlden. Även om de skulle se hyfsade ut så rör de sig inte som man önskar. De bör nog hellre gå på bete. :) Camaros första 3-årskull imponerade på mig. Det var flera topphästar efter honom.

Jag visade inte min åring i år. Släppte honom på hingst bete i stället. Var och tittade till honom i går. Han har vuxit en del, musklat sig ordentligt. Detta har gjort mycke gott för honom. Han kommer inte hem förrän 1 september.

Det skall bli kul att se hur han kommer se ut senare.
han har bra gångarter.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 272
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 664
Senast: Karro-Lina
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka