• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Jenni73
  • Startdatum Startdatum
J

Jenni73

Jag fick reda på igår att mitt sto är dräktigt :bump: :bump:
I fredags undersökte dom henne och sa att hon varit dräktig men att fosterblåsan(tror jag det hette) höll på att skrumpna förmodligen pga att hon hade en infektion i livmodern när jag skickade iväg henne för betäckning. Behandling genomfördes men dom trodde att hon blivit dräktig innan medicinen tog.
Således i fredags var hon inte dräktig.

I går, i måndags, undersöktes hon igen(dom skulle se när hon skulle gå i brunst igen) och så hittade dom ännu en fosterblåsa!!!! den hade växt och såg ut att vara som den ska :bump: :bump: medans den andra höll på att skrumpna.

Nu ska hon stå kvar tills på fredag för att veterinären ville undersöka så att allt är bra.

Är det möjligt att den ena fosterblåsan skrumpnade eftersom där var två? Eller var det så att infektionen tog den ena? Är det risk att den andra är skadad utan att det märks? så att jag får ett sjukt föl?

//Jenni - Överlycklig och livrädd

Tackar :)

Hon är betäckt med Aerline h så som jag ser det så blir det en mycket spännande kombination, hon är själv efter Lord(som är efter Ladykiller) och ue Landmeister.

//Jenni

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 670
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 687
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 643

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka