Dräktig trots kastning?

I

inggi

Hej!
Mitt sto kastade sitt föl i mitten av februari i 8:e månaden. Hon hade då juverinflammation och mjölken sprutade. Har inte blivit bra i juvret sedan dess och hon är jättetjock då hon gått ihop med ett annat dräktigt sto och hon gillar mat.
Ikväll när vi tar in henne har hon fullt av mjölk i juvren så det sprutar när vi trycker.....
Är detta möjligt överhuvudtaget???? Hon har faktiskt inte visat någon vårbrunst i vår vilket hon brukar visa tydligt och trots att en vallack kom hem förra veckan. Vad är felet?
Snälla.. någon som kan ge en tanke om vad detta kan bero på?:confused::confused::confused:

Sv: Dräktig trots kastning?

Det hände ju härom året att ett sto kastade vad som sedan visade sig vara en tvilling och bar den andra full tid och fölade ut ett friskt föl. Vet att det var väldiga skriverier då för att det är så extremt ovanligt. Ägarna hade inte misstänkt någonting utan trodde självklart att hon var tom iom att hon kastat. Nu är det som sagt extremt ovanligt men det har som sagt hänt. Kanske läge att låta en vet känna på henne så att du vet säkert.

Liknande trådar

Avel Jag vet inte om denna tråd ska ligga här eller under hästvård? Flytta gärna om den ligger fel. Mitt sto kastade sitt föl i förrgår...
2
Svar
20
· Visningar
3 983
Senast: Kellie
·
Avel Snälla kära bukare med avelsvana, det vore verkligen supersnällt om ni kunde svara på mina frågor för nu är jag en ruskigt orolig...
Svar
14
· Visningar
2 325
Senast: elfi
·
L
Avel Har en lite annorlunda fråga!!! Jag har en New Forestponny som vi försökte betäcka med en flyingehingst hela förra sommaren. Hon tog...
2
Svar
20
· Visningar
5 855
Avel Nu, 7 dagar efter att ha satts upp på telefonlistan, blev jag uppringd från Ultuna ang Keles kastning. Och det har inte tagits några...
Svar
19
· Visningar
2 123

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka