Dräktig och brunst!?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare fladdermusen
  • Startdatum Startdatum
F

fladdermusen

Får börja med att säga att jag är novis ang detta med avel. Men iaf, mitt sto konstaterades dräktig på 30 dygn för en vecka sedan. Igår släpptes hon på annat bete med andra hästar, och hon tokbrunstar!! Kollade med stationen och det ska inta vara ngn fara?! Jag var välkommen om hon brunstar igen om tre veckor. Då undrar jag, är detta vanligt? Har aldrig hört/sett ngt liknande.

Sv: Dräktig och brunst!?

hej, jag ska iväg imorgon och kolla mitt sto med ultraljud, hon hade en supper bra brunst uppe hos hingsten och höll på i en och en halv vecka sedan tog hon inte hingsten mer. men ända sen vi fick hem henne (2 veckor) har hon haft en liten otydligt brunst men luktar jätte mycket brunst och visar stort intresse för andra hästar:/ så jag vet ej vad jag ska tro?:/ vi får se hur det går för våra ston:) håller tummarna för er!:)

Sv: Dräktig och brunst!?

Mitt ena sto brunstade också runt 30 dygn men det varade bara 1 dag och sen lite grann dagen där på.
Hon var dräktig.

Antingen kan du vänta någon dag och se eller så kan du åka och kolla henne för säkerhets skull, skulle hon ha släppt har du ju chansen redan nu att betäcka om istället för att vänta 3v

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 277
Senast: Alexandra_W
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 628
Senast: iNHALE
·
Avel Hej! Mitt sto ska kollas 16 dygns koll på onsdag men funderar... Körde henne till station 21/5 och tror dom såg henne som brunstig redan...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: Robina
·
Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 462
Senast: Lyxzen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka