Dräktig! Lite tips, tack!

Sv: Dräktig! Lite tips, tack!

Vore det inte bättre då att skriva ljumet? Menar, det är varmt strax innan det kokar också.... Här på forumet kan man inte lämna utrymme för fri tolkning för då blir det sällan som man menat.

Däremot måste man ju vara bra dum om man på allvar tror att man ska servera sin hund vatten på sisådär 70-90 grader.:crazy:

Däremot måste man ju vara bra dum om man på allvar tror att man ska servera sin hund vatten på sisådär 70-90 grader.:crazy:

Om du läser tidigare i tråden så handlade det om att låta fodret svälla i varmt vatten.... Inte servera varmt vatten.

Förutom du, så verkar det ha gått fram..

Tysthet innebär inte automatiskt rätt tolkat. Men någon annan än du kanske har intresse om folsyra bla.

Senast ändrad av en moderator:

:):)Nu har jag goda nyheter!:):)
Efter flera dagar med total matvägran, spytt galla o bara legat still o orkat dricka lite vatten vände det i torsdags kväll. Plötsligt ville hon ha mat även om hon åt pyttelite, var med oss vid tv:n, ville leka lite med vår andra hund o var mycket gladare. Igår morse var hon plötsligt helt normal, ville ha mat, gick inte o la sig osv. Jag vågade inte ge en massa direkt o då tittade hon o kollade matskålen flera gånger. Idag har hon varit ute o grävt och sprungit runt i leran, vår gamla vanliga Bettan är tillbaka!:love:

Det är otroligt att det kan gå så snabbt åt båda hållen. Nu hoppas jag det håller i sig hela tiden fram till valpningen. Ger henne extra proteinrik mat förstås så hon hinner bygga upp sig lite även om hon inte hunnit bli mager. Nån tipsade om en äggula två gånger i veckan så hon fick en igår. Vet nån varför man inte ska ge vitan?

Så var det det här med antalet dagar. Räknar ni 63 dygn från sista parningen eller, i det här fallet från den i mitten? Jag vet ju att det är ungefärligt men det kan vara bra att veta.

Tack igen för alla tips!
Hälsn Ann

vad skönt, än matvägar vår tik, vissserligen är hon endast på dygn 26 nu..

Vår tik belv parad på sön och på tis, så jag räknar i från måndagen, men ha hundsäaren som jag pratade med brukade räkna från första dygnet..

Inom hästar räknar man ju från sista dygnet..

Liknande trådar

Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
501
Senast: Sel
·
Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 894
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 084
Senast: super
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
793
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka