Dräktig Katt?

Sv: Dräktig Katt?

Jo, ska göra det, men ville inte göra det på sommaren (infektionsrisk). Vill mina katter det bästa & det var det enda alternativet då. Men nu när hon är dräktig så är det väl inte det lättaste att kastrera? eller? Ska ringa till vet på måndag & rådfråga i alla fall hur man ska göra.

Jag tycker inte om ägarna till hankatterna som inte kasterar (då menar jag dom som inte ska användas till avel), ALLT är faktiskt INTE mitt ansvar bara för att jag har honkatter!

Jo, släpper du ut fertila honkatter är det faktiskt ditt ansvar. Det rätta vore att inte släppa dem utan uppsikt innan de var kastrerade. Men man lär av sina misstag.

Man kan kastrera även om katten är dräktig, lycka till på måndag.
 
Sv: Dräktig Katt?

Men lite nyfiken.. om du har sex med motsatt kön och ni har oskyddat samlag..är de killens fel om du blir gravid? :crazy:


Nej givetvis är det inte killens fel.
Bara en fråga, hur gammal måste en honkatt vara för att kastreras? resp. hankatt? Behöll ju en honkatt från förra kullen....och grannen tog 2 hankatter.


Jo, släpper du ut fertila honkatter är det faktiskt ditt ansvar. Det rätta vore att inte släppa dem utan uppsikt innan de var kastrerade. Men man lär av sina misstag.

Man kan kastrera även om katten är dräktig, lycka till på måndag.

Ok, jag tycker ändå hankattsägarna har för lite ansvar för sina katter, men vill ju inte ha fler kattungar så..:)

Ringde vet. i dag & hon skulle säga till på onsdag vilken dag som var bäst för henne att kastrera, hon kommer ju ändå hit då & ska vaccinera hästen & ge lugnande inför skoning.
 
Sv: Dräktig Katt?

Ringde vet. i dag & hon skulle säga till på onsdag vilken dag som var bäst för henne att kastrera, hon kommer ju ändå hit då & ska vaccinera hästen & ge lugnande inför skoning.

Fast honkattskastrering kan hon ju inte göra hos er? Eller menar du att hon ska ta med katten då?
 
Sv: Dräktig Katt?

Fast honkattskastrering kan hon ju inte göra hos er? Eller menar du att hon ska ta med katten då?

Hon skulle ju ändå hit och ge lugnande till hästen och då skulle vi boka tid åt honkatten i samma veva :) Hon gör det på sin klinik, inte hemma hos mig :laugh:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
643
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
174
Senast: MJLee
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 975
Senast: Puffindog
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 550
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp