Dräktig-brunst???

N

Nenan

Har ju hört miljoner gånger att de kan brunsta ("småbrunster") under dräktighet men bli lika nojig varje gång! Har ett sto med MKT tydliga brunster innan dräktigheten och har inte sett något sedan hon blev konstaterat dräktig på dag 16 samt ultraljudad även dygn 30 för säkerhets skull.

Häromdagen släppte vi ihop hon och hennes 2 kompisar med 2 andra pållar och då visade hon liten brunst men väldigt kort och jag har inte sett det sedan dess. Visst kan hon fortfarande vara dräktig trots detta? Ska göra 90 dygn UL men min vet. har semester nu och jag ville vänta tills dess (mitten av augusti typ)

Vad tror ni andra erfarna?

Sv: Dräktig-brunst???

Jag har ett sto som nästan alltid visar brunst trots dräktighet. Det är inte alls ovanligt. Så visst kan ditt sto fortfarande vara dräktigt! :D

hej lite orolig första fölet.. gjorde ul i måndags som visade dräktig.. tog hem henne i onsdags och igår visade hon brunst för vallacken.. bläddrade å skvätte å fastnade på stallgången.. kan det va så alltså

Mitt sto brunstade som F-n när jag skaffade ett nytt sto!!! Trodde inte att hon var dräktig då,skönt tänkte jag men hon blev fetare och fetare sen i februari fölade hon...Ett jätte fint hingstföl välväxt och mysig..än i dag,anledningen till att jag skrev skönt är att jag hade både mamma och pappa hemma så det blev ett korsnings föl,men honom tänket jag behålla han är tillgiven och ootroligt mysig....

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 677
Senast: Karro-Lina
·
Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 460
Senast: Lyxzen
·
Avel På ultraljud dygn 50 upptäcks tvillingdräktighet på ett av våra ston. Ultraljudad 2 ggr innan detta på annan station (dag 17+30) och då...
Svar
13
· Visningar
2 764
Senast: Packipim
·
Hästvård Vill bolla en hälta, veterinär bollas huvudsakligen med såklart. Är det någon som haft en seg läkt kotvrickning? Eller någon...
Svar
14
· Visningar
1 433
Senast: Svejsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka