Dragon 465

A

Athos

Jag har en skötpolle som är efter Dragon 465 och jag undrar om någon skulle kunna berätta lite om denna fantastkiska hingst för mig? :)

Sv: Dragon 465

Eftersom du bor i Järfälla kan jag inte låta bli att undra om din sköthästs mamma heter Kathleen Pride?

Dragon förddes 1967 och dog 1994. Han födes som isabell men mörknade med åren, han nedärvde dock färgen.

Dragon var 162 cm och elitpremierad. När han godkändes fick han exteriöra omdömet:
Vackert huvud, väl ansatt hals, djup bål. Välbenad med korrekta inskeningar. Goda rörelser.

Dragons pappa Gaspari 340 var den förste svenske avelshingst som tävlade på hög nivå. Han var internationell dressyrhäst och deltog i två OS. Han vann också SM i dressyr ett flertal gånger. Till skillnad från sin far lämnade Dragon främst hopphästar. T o m 1993 hade han 6 avkommor i svår hoppning och 1 i svår fälttävlan, hingsten Robbin 698.

Till och med 1993 hade han betäckt 1075 ston.

Jag har själv känt två ston e Dragon och valacken som jag undrar om du är skötare på. Dom har temperament allihopa :D

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: Freazer
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 411
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Willys
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka