draglina/ svängel anpassning

Sv: draglina/ svängel anpassning

Sjömarken ligger utan för Borås.

Lånar _L_´s bild
ANDERS-2.gif

Det är en liknade till den längst ner till höger. Vet inte hur dom funkar ännu, men det blir näst projekt att fundera ut :rofl:

Det är jätte snällt av dig att hjälpa till :bow:

nu har du blandat ihop skaklar med draglinor thihi*
jag menade de som håller uppe skakeln, under Tömringarna.

om du har en sån ring på draglinans ena ende, så ska du trä igenom den andra änden igenom så det blir en ögla, och sen trä den över svängeln. Då nåste du ha en sån svängel med stoppar längst ut och 1 dm in.

Skakelfästena på equilexsselen är fasta eller vad man ska säga. Jag har skaklar med "öppna" ögglor som jag bara trär i fästena. Förstår du?

fasta, som i travselarnas brukar vara? Det går alltså inte att ha skaklar med stor ögla på?
Med öppen skakel, menar du stop för att glida för långt igenom, men öppen frm till? Tror jag har sett nåt sånt. Men det brukar ändå finnas en stopp i änden i form av en pinne va?

Jag vill ha snabbkoppling, så då kan jag alltså inte välja en equilexsele..?
/j

Aha :o Så kan det gå..
Då kan jag inte hjälpa dig för jag har ingen aning om hur jag ska beskriva.. Dragonfruit_ verkar mer haj på det än jag :D

Öglan är öppen framtill ja. Men på skakeln har jag ingen pinne som stoppar upp, men på nyare roslagsvagnar är det så.
Skakelöglan ser ut ungefär såhär på equilexs standardsele.
skakelrem.jpg

Hur är den selen i lädret? Hööks sele är ju helt plastig...

Hejsan!

Att man inte tänkt på en sån krok förut!
Men antingen är säkerhetshaken/metall ögglan stoora eller så är svängeln smal? Håller den? Finns det ingen bättre bild på hela svängeln?
Det ser ju snyggt ut om man jämför med andra krok-svänglar!

Mvh Lisa

Liknande trådar

Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 617
Senast: zassoo
·
Utrustning Jag har ju en annan tråd där jag bett om tips på bett att prova, och i samband med det har jag såklart tillbringat mycket tid på att...
Svar
1
· Visningar
1 043
Senast: Equilina
·
Kropp & Själ Har börjat förlora hoppet tror jag så vänder mig hit för hjäääälp.... (obs långt) Söker tips, råd, erfarenheter.... Vad som helst...
Svar
8
· Visningar
1 913
Senast: tuaphua
·
Körning Som rubriken skvallrar om gäller mitt huvudbry denna kombination. Jag har en släde på låns hemma, ett ganska nätt hemmabygge som jag...
Svar
15
· Visningar
3 851
Senast: -Catherine-
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka