Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Något bitande djur? Våra har fortfarande små sår efter bitande knott och skit då de vart så pass varmt fortfarande.
Något bitande djur? Våra har fortfarande små sår efter bitande knott och skit då de vart så pass varmt fortfarande.
Härligt @Freazer
Hittade som bulor på Doris hals,bog och vid ganaschen, lite vätska och om man pillar bort skorpan blir det som en litet sår.
Ingen krafftfoder och får bara hö och gräs just nu, bara ett ofodrat regntäcke på sig .
Platsar inte in som varken ringorm,regnskållor eller kvarka.
Ingen feber hittills.
Hade inte detta igår .
Stoet ovan har fått ngt liknande undertill på huvudet. ”Varet” blir som gul kristall typ, typ som när jag själv fått ett myggbett och får sån varknopp. Kanske är samma? Jag har avfärdat det som insektsbett iaf.
Förhoppningsvis ingen faraTänker att det antingen är något insektsbett eller om hon har reagerat på någon växt i hagen
Hedwig rids 5-6 dagar i veckan i skogen. Hon är på dygn 54 el 55. Ganska tjock och har satt en rejäl vinterpäls. Jag funderar på att klippa henne eftersom hon svettas mängder när vi tar en galopptur. (Någon typ av täckesklippning) De går fortfarande i stor gräshage men får sova inne på natten nu.
I övrigt verkar hon må väldigt bra och är nöjd med livet.
Vivaldon.Var försiktig så hon inte blir för tjock så tidigt
Vem hade du betäckt med?
@Freazer Det är Hedwig som är den mörka.
Nej då ingen fara. Jag fattade att det var välmening. Hon får inget mer än gräs, hösilage på kvällen o morgonen o mineraler. Hon är ”tjock” med tanke på hur hon ser/såg ut när hon var i full tävlingskondition.Aha men då är hon inte överdrivet tjock ännu utan bara lite gräsmage som du skrev. Tycker jag sett så många ston i år som redan är jättetjocka för att ägarna redan matar på av välvilja så hoppas inte du tog illa upp.