Dra på trissor!

S

Secret

Under några års tid så har jag och min pojkvän haft avbrutet samlag, utan några missöden eller hur jag ska uttrycka mig :) Händer det så händer det. Båda var ju sugna på en liten!

Jag är inte sådär jättehaj på allt med ägglossning hit o dit. Men vi hade i alla fall ett (det enda!!) fullbordat samlag den 12/7 & det var en vecka före beräknad mens. Tror ni inte att jag är gravid nu?? Hur fertil kan man vara? :rofl: Vi är chockade men glada! Man tror väl inte att det ska ta sig på en endaste gång. Tänk på stackarna som försöker & försöker.

Så nu måste jag läsa på en massa om vitaminer, vad man ska undvika & ja, ni vet sånt där bra o veta.

Jag får ange mig när det är safe så ni får vara nyfikna ett tag ;) Vill bara skriva av mig lite för jag vill inte berätta för vänner än då det är så jättetidigt!

Sv: Dra på trissor!

Grattis!!!

Ja, allt som behövs är ett villigt ägg och en enda spermie :D

Ät extra folsyra. Info om mat man bör eller inte bör äta hittar du på Livsmedelsverkets hemsida. Undvik att äta kattbajs. Undvik Ipren och andra värktabletter med ibuprofen den första trimestern och ta paracetamol om det behövs.

hm.... det var väl det jag kunde komma på på rak arm så här mitt i natten :D

Grattis!!!

Ja, allt som behövs är ett villigt ägg och en enda spermie :D

Ät extra folsyra. Info om mat man bör eller inte bör äta hittar du på Livsmedelsverkets hemsida. Undvik att äta kattbajs. Undvik Ipren och andra värktabletter med ibuprofen den första trimestern och ta paracetamol om det behövs.

hm.... det var väl det jag kunde komma på på rak arm så här mitt i natten :D

Tack, men jag är så chockad :rofl:. Finns det nån tråd där andra har skrivit om deras första reaktioner - som du vet på rak arm??

Kattbajs? Nej min specialare! Nä men ärligt, läst att man ska undvika det men hur gäller det tömning av låda? Kan man hålla andan? :D

Tack för alla tips, livsmedelsverkets sida ska spanas in direkt!

Näe, sök på "jag är gravid", "kan jag vara gravid" och "+" kanske :D

Kattlådan går bra men tvätta händerna efteråt bara, eller skräm upp mannen lite och säg att han måste städa den de närmsta 9 månaderna. ;) Toxoplasmos heter bakterien om du vill googla på det!

(jag har faktiskt också gjort ett test idag, fastän vi bara hdft sex en gång sen sonen föddes för 6 månader sen, och först tyckte jag där var en liten linje, men den försvann igen efter ett par minuter :D)

Näe, sök på "jag är gravid", "kan jag vara gravid" och "+" kanske :D

Kattlådan går bra men tvätta händerna efteråt bara, eller skräm upp mannen lite och säg att han måste städa den de närmsta 9 månaderna. ;) Toxoplasmos heter bakterien om du vill googla på det!

(jag har faktiskt också gjort ett test idag, fastän vi bara hdft sex en gång sen sonen föddes för 6 månader sen, och först tyckte jag där var en liten linje, men den försvann igen efter ett par minuter :D)

Tackar, ska söka o tack för infon om bakterien! Ja jag får säga åt honom ;)

Hoppas testet blir vad du vill :D

Jag förstår det! Tipsen du fått av vindvissla är så bra så jag komemr inte på något mer att säga. :) Folsyra är som sagt bra, matråd finns att söka upp och något att tugga på om du tillhör skaran som mår illa om morgnarna. Kex eller knäckebröd rekommenderar jag.

Om du känner att du måste prata av dig med någon IRL så fundera verkligen på att det är någon som kan knipa käft, det är inte roligt om det kommer ut innan det är meningen att det ska bli offentligt. Så om du väljer att prata med någon innan du vill att det ska komma ut, tänk över vem det är nogrannt! :)

Och så Grattis igen! :D

Jag har inget illamående nu, är bara extremt trött!

Ska verkligen knipa fram tills det är lugnt, Buke är ett bra forum o ventilera sig på så det får räcka ;)

Tack :D Men nu måste jag leta efter hur andra reagerade när de fick veta, jag själv känner en skräckblandad förtjusning :rofl:

KL:ar mig själv

Enligt graviditetskalkylatorn så ska jag vara i vecka 4+6, då har jag alltså påbörjat graviditetsvecka 5 men är inte 5 veckor gångna förrän imorn? Stämmer det?

Senaste mensens första dag: 2008-06-22

KL:ar mig själv

Enligt graviditetskalkylatorn så ska jag vara i vecka 4+6, då har jag alltså påbörjat graviditetsvecka 5 men är inte 5 veckor gångna förrän imorn? Stämmer det?

Senaste mensens första dag: 2008-06-22

det stämmer.:) Grattis till plusset.

Grattis!!

När vi plussade blev jag helt överlycklig! Det var väldigt välplanerat men jag hade inte räknat med att det skulle ta sig på första försöket. Jag kände mig bara superglad (min man likaså) och jag kände mig inte ett dugg rädd. De första två veckorna funderade jag lite på missfallsrisken och var lite orolig för det, men när jag började må riktigt illa i slutet av v 6 så gick den oron över eftersom det enda jag kunde tänka på då var att hålla mig på nära avstånd till toaletten så att jag kunde springa och spy när nöden krävde det =) Jag låg och spydde i sju veckor, inte alls särskilt trevligt! I v 11 gjorde vi ett ultraljud och i v 13 fick jag höra hjärtljuden och efter det har jag inte ens funderat på missfall. Nu är jag i slutet av v 16 och det är egentligen först nu när jag mår bra som jag ibland grips av en lustig, lite skrämmande känsla, att det faktiskt inte finns någon återvändo (jag vill ju inte det, jag har längtat jättemycket efter en liten, men ändå) och att vi faktiskt ska bli föräldrar. Det ÄR en liten människa som växer inne i mig... det är en häftig och lite läskig känsla faktiskt! Nu har jag till och med börjat känna den ibland, vilket är helt surrealistiskt..

Lycka till med din graviditet!

Julia

Grattis!

När jag var graivd så surfade jag jättemycket på niomanader.se
Jag tycker det är en skitbra sida med bra info.
Lycka till!

Grattis!!

När vi plussade blev jag helt överlycklig! Det var väldigt välplanerat men jag hade inte räknat med att det skulle ta sig på första försöket. Jag kände mig bara superglad (min man likaså) och jag kände mig inte ett dugg rädd. De första två veckorna funderade jag lite på missfallsrisken och var lite orolig för det, men när jag började må riktigt illa i slutet av v 6 så gick den oron över eftersom det enda jag kunde tänka på då var att hålla mig på nära avstånd till toaletten så att jag kunde springa och spy när nöden krävde det =) Jag låg och spydde i sju veckor, inte alls särskilt trevligt! I v 11 gjorde vi ett ultraljud och i v 13 fick jag höra hjärtljuden och efter det har jag inte ens funderat på missfall. Nu är jag i slutet av v 16 och det är egentligen först nu när jag mår bra som jag ibland grips av en lustig, lite skrämmande känsla, att det faktiskt inte finns någon återvändo (jag vill ju inte det, jag har längtat jättemycket efter en liten, men ändå) och att vi faktiskt ska bli föräldrar. Det ÄR en liten människa som växer inne i mig... det är en häftig och lite läskig känsla faktiskt! Nu har jag till och med börjat känna den ibland, vilket är helt surrealistiskt..

Lycka till med din graviditet!

Julia

Tack! :)

Jag som hoppades att jag hade sluppit illamåendet :eek: :D
Får se om det drabbar mig med, låter inte någe vidare!

Först tänkte vi skaffa i våras, sen ändrades det o vi tänkte "nästa år". Sen blev mannen sugen igen (utan att jag visste :rofl:), första o enda försöket - jackpot. Så det var inte hundra planerat så därför tror jag att vi är lite mer "rädda" :D

Grattis till er & lycka till!!

Jag måtte vara världens tönt...
Läst att det är nu man bör kontakta barnmorska o skriva in sig o sånt skit. Jag är nog den enda som har problem med det samtalet? :rofl: Vad sjutton ska jag säga?

"hej... eh.. jag är gravid... eh.. i vecka fem, typ..." eller som jag sa "Hej, jag heter Pixietail och plussade igår, så jag antar att det var er jag skulle ringa nu?" :D Sedan ställer de följdfrågor och bokar in dig ;) Grattis!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka