Dra på trissor!

Sv: Dra på trissor!

Du ringer och säger att du är gravid. Jag minns inte riktigt vad jag sa men något i stil med:

"Öhh....Hej.....Jag vet inte vad jag ska säga men jag är gravid..." Så fick jag en tid för inskrivning.

Jag tyckte också att det var läskigt att ringa och visste inte heller vad jag skulle säga när jag ringde och lät nog ganska förvirrad. Hon som jag pratade frågade om det var första barnet och sen ställde hon frågor som jag svarade på så det gick bra ändå.

Under några års tid så har jag och min pojkvän haft avbrutet samlag, utan några missöden eller hur jag ska uttrycka mig :) Händer det så händer det. Båda var ju sugna på en liten!

Jag är inte sådär jättehaj på allt med ägglossning hit o dit. Men vi hade i alla fall ett (det enda!!) fullbordat samlag den 12/7 & det var en vecka före beräknad mens. Tror ni inte att jag är gravid nu?? Hur fertil kan man vara? :rofl: Vi är chockade men glada! Man tror väl inte att det ska ta sig på en endaste gång. Tänk på stackarna som försöker & försöker.

Så nu måste jag läsa på en massa om vitaminer, vad man ska undvika & ja, ni vet sånt där bra o veta.

Jag får ange mig när det är safe så ni får vara nyfikna ett tag ;) Vill bara skriva av mig lite för jag vill inte berätta för vänner än då det är så jättetidigt!
Det var så det gick till när jag blev gravid. Jag och sambon har varit tillsammans i 10 år och har inte använt preventivmedel i 6 av dessa år. På första "försöket" så tog det sig och nu ligger slutresultatet och snusar i sin vagn :D

Så var det konstaterat att man är en frögurka :rofl:

Jag ringde och bad om tid för inskrivning, svårare än så var det inte. Men jag ska erkänna att det kändes märkligt att ringa det samtalet, vet inte varför, det borde ju kännas helt naturligt.

Sen ställde de sina frågor om senaste mensens första dag osv. och så fick jag min tid ett par veckor framåt i tiden.

Härligt! :) Kom ihåg att njuta av din graviditet nu, jag upptäckte nämligen efter förlossningen att jag tyckte mer om att vara gravid än vad jag trodde (hade fullt upp att noja mig, klaga på foglossning/illamående/vätskeansamling etc).

Gravid är man ett fåtal gånger i livet och även om det är tungt bitvis så är det en oerhört speciell känsla att gå och bära på ett litet barn i magen. Lycka till! :)

Härligt! :) Kom ihåg att njuta av din graviditet nu, jag upptäckte nämligen efter förlossningen att jag tyckte mer om att vara gravid än vad jag trodde (hade fullt upp att noja mig, klaga på foglossning/illamående/vätskeansamling etc).

Gravid är man ett fåtal gånger i livet och även om det är tungt bitvis så är det en oerhört speciell känsla att gå och bära på ett litet barn i magen. Lycka till! :)

Det ska jag absolut göra! :laugh: Tack!

Det var så det gick till när jag blev gravid. Jag och sambon har varit tillsammans i 10 år och har inte använt preventivmedel i 6 av dessa år. På första "försöket" så tog det sig och nu ligger slutresultatet och snusar i sin vagn :D

Så var det konstaterat att man är en frögurka :rofl:

Dottern tog sig oxå på första försöket... Lite chockartat... Man trodde väl att man skulle få öva ett tag först... :D

Grattis!
Jag hade misstänkt ett tag att jag var gravid.
Testade och fick +. Så blev inte å jätteförvånad men glad såklart. Sambon blev rätt chockad däremot:D

Vi hade bestämt att vi skulle ha barn men hade inte räknat med att det blev så snart. Vi träffades i juni förra året. 2 april i år föddes sonen:D:love: Som förtilfället sover i mitt knä. Han är nu 4 mån.

Min BM sade bestämt att jag inte fick tömma kattlådan. Fast vi har ingen katt så det kvittade

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka