Dra ner på hösilaget

M

mathil

Okej nu vet jag att det är svårt att svara utan en analys att gå på men i alla fall. Min medryttarhäst står nu på 9kg hösilage och ett halvt kilo havre per dag. Saken är den att ägaren vill dra ner på hösilaget för hon tycker att han är fet. Själv tycker jag att 9 kilo är lite men undrar vad ni tycker. Han väger 510kg (mätt med viktband). Här är en bild också
http://img.photobucket.com/albums/v506/mathil/Allmant/cooper.jpg

Sv: Dra ner på hösilaget

Den hästen var väl inte fet alls?

Beroende på hur blött silaget är kan det vara lite redan med 9 kg, så jag tycker nog att det halva kilot havre borde ryka först, om något öht ska det...

Det kanske inte gör så mycket, men det är ju nästan det enda som finns att laborera med.

Jag tycker inte heller att han är fet.

mathil skrev:
Okej nu vet jag att det är svårt att svara utan en analys att gå på men i alla fall. Min medryttarhäst står nu på 9kg hösilage och ett halvt kilo havre per dag. Saken är den att ägaren vill dra ner på hösilaget för hon tycker att han är fet. Själv tycker jag att 9 kilo är lite men undrar vad ni tycker. Han väger 510kg (mätt med viktband). Här är en bild också
http://img.photobucket.com/albums/v506/mathil/Allmant/cooper.jpg
Jag ska kanske tillägga att han rids 4-5 dagar i veckan (dressyr ca 2 dagar i veckan annars ut i skogen) och löhoppas 1 dag i veckan. Går ute i hage mellan 7-17 på dagarna

Liknande trådar

Foder & Strö Här kommer ytterligare en foderfråga i mängden, dock med analys. För äntligen har analysen på hösilaget kommit, och jag sitter och...
Svar
4
· Visningar
1 560
Senast: mackan
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Foder & Strö Kan någon ge mig ett råd om foder till min arab. Har ingen analys på hö, bor på ett stall där man köper in olika partier och ständiga...
Svar
14
· Visningar
936
Foder & Strö Behöver lite experthjälp här. Hästen har nu stått på 9 - 10 kg hösilage per dygn i 3 månader. Han är superfin i hullet, pigg och glad...
Svar
6
· Visningar
7 579
Senast: _86a_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att hata mat
  • Scenföreställningar
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur