Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om man vill dra in vatten till ett hus som inte har det på en gård. Behöver man då söka något tillstånd för det och finns det någon evgift för det?
Det samma om man vill dra in vatten i en ladugård på en jordbruksfastighet.
Om det är din egen brunn så är svaret nej.Om man vill dra in vatten till ett hus som inte har det på en gård. Behöver man då söka något tillstånd för det och finns det någon evgift för det?
Om man vill dra in vatten till ett hus som inte har det på en gård. Behöver man då söka något tillstånd för det och finns det någon evgift för det?
Såååååååååååå saftigt är det inte,"jag" borrade ju i höstas,102m och sen sprängde dom, djupvatten pump och installation till hydro (den blev också ny) 50.000 jämnt.Om det finns brunn är det bara att gräva ner slang och installera pump med sugledning.
Finns det inte brunn så kan en brunnsborrare att ta hand om allt till en saftig penning.
Finns det kommunalt vatten att ansluta sig till så måste kommunen kontaktas.
Bra pris.Såååååååååååå saftigt är det inte,"jag" borrade ju i höstas,102m och sen sprängde dom, djupvatten pump och installation till hydro (den blev också ny) 50.000 jämnt.
Vet inte om jag fick någon rabatt då det är min 3 brunn med samma firma
Stämmer. Och det är kommunalt vatten.Hm jag tolkar frågan som att TS har vatten till en eller flera byggnader på sin gård/tomt och vill ha vatten till ytterligare byggnad/er.
Jag fattar fortfarande inte? Är fastigheten inkopplad på kommunalt vatten eller inte?Stämmer. Och det är kommunalt vatten.
Stämmer. Och det är kommunalt vatten.
OK, du har in till huset t ex, och vill dra vidare till verkstad och stall (t ex)?
Stämmer. Och det är kommunalt vatten.
Nej fy, tänk om ni hade kunnat hjälpt till med bostadsbristen hur skulle världen se ut då?Jag frågade på kommunen här ang att dra in vårt redan befintliga kommunala VA till lillhuset, och då var avgiften för en extra anslutning på 47000, MEN vi fick inte göra kök, för då kunde någon (hemska tanke) bo där.Toa gick bra, men inte kök.
Jag frågade på kommunen här ang att dra in vårt redan befintliga kommunala VA till lillhuset, och då var avgiften för en extra anslutning på 47000, MEN vi fick inte göra kök, för då kunde någon (hemska tanke) bo där.Toa gick bra, men inte kök.
Vi har kopplat in vårt lillhus nu när vi fick kommunalt V/A. Samma besked - vi får göra dusch och toa men inte kök. Så jävla tramsigt.
Vi har kopplat in vårt lillhus nu när vi fick kommunalt V/A. Samma besked - vi får göra dusch och toa men inte kök. Så jävla tramsigt.
Nu glider vi kanske ifrån ämnet en aning men jag blir helt fascinerad över att man tror att ett kök är avgörande för att kunna bo, dusch och toa känns ju betydligt viktigare, en bänkspis och ett löst kylskåp och man klarar sig långt liksom... Dessutom så kanske man vill använda sitt extrahus till arbetsplats och då är väl kök väldigt bra för att kunna koka kaffe osv.Om man säger att man vill att flyktingar ska bo där då? Trodde Stockholm hade behov av FLER bostäder, inte färre?
Nu glider vi kanske ifrån ämnet en aning men jag blir helt fascinerad över att man tror att ett kök är avgörande för att kunna bo, dusch och toa känns ju betydligt viktigare, en bänkspis och ett löst kylskåp och man klarar sig långt liksom... Dessutom så kanske man vill använda sitt extrahus till arbetsplats och då är väl kök väldigt bra för att kunna koka kaffe osv.
Samtidigt så ger man tillåtelse till attefalls hus just för att öka möjligheten till boende? Suck säger jag bara... Undrar vad de säger om grannen som har sitt företagskök i källaren och ett "hemma" kök på nästa våningsplan... Tidigare hade de en hel lägenhet i källaren där deras barn har bott i olika perioder när de vill flytta hemifrån men bostadsbrist har ställt till det..
En diskbänk på toan är väl inte så konstigt, ni behöver väl kunna göra rent cykeldelar och annat och då är ju handfat ofta alldeles för små... Våran sommarstuga har varken vatten eller avlopp men vi lagar mycket mat ändå... Men å andra sidan så diskar vi till 99% utomhus numera.Ja, det är helt ologiskt. Jag har mina planer på att skapa något listigt som gör att man kommer runt det. Tex ett badrum som är utformat så att det känns naturligt att diska där inne, tex två hoar. Sedan finns det ju olika storlekar på kylskåp (var ska sambon annars ha den belgiska ölen medan han mekar med cyklarna i vårt "cykelhus?") Kokplatta, micro mm...