Dr Jekyll and Mr Hyde

Cezzan

Trådstartare
Är så frustrerad och arg just nu.
Min hund är synnerligen väldresserad och gudasnäll, hon fungerar bra både lös och i koppel i allehanda situationer...
UTOM när vi är med mina föräldrar och deras hundar.
Då tappar hon alla koncept, beter sig som ett drägg. Så fort de andra kommer några meter framför blir hon helt tokig, slänger sig i kopplet och drar som en tok. Och iom att hon väger nära 30 kg så är det rätt mycket hund att hålla i.

Just nu känns det helt hopplöst. Jag förstår att hon tycker att det är hennes flock och att hon måste hålla uppsikt över dem, men jag blir så frustrerad och ledsen!
ALLA andra hundar och människor går det jättebra att gå ut och gå med, i alla tänkbara situationer.
Just nu löser jag det så att vi inte promenerar tillsammans med dem, men det känns väldigt tråkigt, då jag för tillfället är väldigt mycket hemma hos föräldrarna.

Tips och synpunkter? Jag vet att det är en träningssak, jag har försökt på alla tänkbara sätt. Men då hon är stor och stark har hon ryckt till i mig ett par gånger så det smärtar i ryggen :(

Sv: Dr Jekyll and Mr Hyde

Jag kan tyvärr inte ge dej råd...men kan trösta dej med att du är inte ensam....Min tik blir likadan....när vi kommer bort antingen till min moder så blir hon totalt döv och beter sej som jag vet inte vad....:crazy:

Likadant har hon nu börjat hos min sambos syster...(där vi tillbringar mycket tid) att vara döv....i alla andra situationer med folk fungerar det fint....Det är ju där vi är ofta...

Hon min mamma finns det hund och hon min sambos syster finns det 3 ungar...(4, 7 och 9 år)....

Hon blir stressad och lyssnar inte....:crazy:

Får du några bra tips utifrån så bidarebefodra gärna....

//Domino_s

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 712
Senast: fixi
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 096
Senast: Liran
·
Hundträning Jag har mina teorier om detta och tränar mina hundar på det sätt som jag tror ska kunna leda till min målbild. Men sen jag blev...
2
Svar
31
· Visningar
5 368
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Hej! Jag skriver detta för att förhoppningsvis få andras synpunkter på vårat problem, men också för att problem ibland blir enklare...
Svar
14
· Visningar
4 536
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka