Modig_Korn

Trådstartare
Undrar om det finns några enkla hemma "test" man kan göra om man misstänker att vovven börjar bli döv alt. höra sämre. Har provat lite med att se om han reagerar på sitt namn, med blandade resultat. Kanske han vara väljer att inte höra :angel: :devil:

Sv: Dövtest

Du märker kanske lite hur han/hon reagerar på tex dörrklockan, om någon klappar i händerna eller tappar något i golvet... Hoppas att det löser sig. :smirk:

Sv: Dövtest

Tag kastrull, gå till hund, släpp kastrullen bakom hunden. Reagerar hunden hör den.

En förutsättning för att detta ska fungera är att hunden är ovetande om vad som ska komma.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 027
Senast: MML
·
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i...
2
Svar
32
· Visningar
965
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
2
Svar
35
· Visningar
318
Senast: MML
·
Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat...
2
Svar
20
· Visningar
1 937
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka