R8n

Trådstartare
Har precis upptäckt att mitt äldsta marsvin (5 år) är döv. Jag har tidigare märkt att hon blivit räddare av sig och är mer med de andra grisarna.

Så ikväll gjorde jag ett "test"

två av grisarna är lite skyggare och springer gärna iväg när man öppnar luckan, så när Thelma satt med dem två så öppnade jag luckan och dem sprang iväg, alla 3. Sedan när jag öppnade luckan när hon var med den tamaste av honorna så sprang ingen av dem iväg.

Hon kan även "hoppa till" om man tar i henne när hon är i buren även fast man pratar med henne.

Lider hon av detta?

Sv: Döv?

Håller med dig.

Du behöver ju itne smyga dig på henne utan ta det lugnt och försiktigt vid henne och försök visa att du är på väg liksom, kanske skaka lite extra i gallret när du öppnar buren eller nåt, så hon känner vibrationerna och hinner vända sig om.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 197
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 732
Senast: Mia_R
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
4 088
Senast: JennyLz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar