Det är ungefär så jag har känt också, och har dessutom under hela graviditeten skjutit upp tanken på att barnet ska ut samma väg som storasystern.... Det har inte funnits ork eller energi till att ens tänka på förlossning.. (haft överjävlig graviditet som totalt sugit ur den sista energin som fanns lagrad).

Önskar att jag mått bättre och kunnat ta itu med detta tidigare.
Så även om det känns panikartat att tänka på förlossningen redan nu, gör det och börja bena ut vad som är jobbigt/panik och ta sen upp det med BM.

Grattis förresten (eller ska vi ta grattiset när liten är ute och alla lever och mår bra?)! :)

Jag orkar inte med grattis och att folk blir glada när jag berättar att jag är gravid, så illa är det just nu... Vi tar grattiset sen ;)
Jag tycker hittills att det är fruktansvärt att vara gravid, spyr och mår illa hela dagarna och går på resorb. Är snart i vecka 11 och hoppas så innerligt att jag kommer må bättre om några veckor. Känner att jag behöver samla kraft i både kroppen och sinnet, och har som tur är fått remiss till Viktoriaverksamheten (typ aurora) för samtal och hjälp. Min spontana reaktion på det här med förlossning är att jag inte vill vara med på den. Är inte rädd för smärtan, men däremot att bli förstörd, känna mig hjälp- och maktlös och ensam. Känner inte att det ska bli häftigt eller spännande alls, vill bara inte vara där.

Det här med att folk säger att det är fantastiskt och underbart och regnbågar och änglakörer att vara gravid – vad i helvete är det för snack och falsk marknadsföring!? Jag har aldrig mått så dåligt som jag gör nu, varken fysiskt eller psykiskt.

Ska göra NUPP nästa vecka och hoppas verkligen att jag blir lite mer positivt inställd till hela grejen i och med det, om det visar att allt är som det ska.

Jag orkar inte med grattis och att folk blir glada när jag berättar att jag är gravid, så illa är det just nu... Vi tar grattiset sen ;)
Jag tycker hittills att det är fruktansvärt att vara gravid, spyr och mår illa hela dagarna och går på resorb. Är snart i vecka 11 och hoppas så innerligt att jag kommer må bättre om några veckor. Känner att jag behöver samla kraft i både kroppen och sinnet, och har som tur är fått remiss till Viktoriaverksamheten (typ aurora) för samtal och hjälp. Min spontana reaktion på det här med förlossning är att jag inte vill vara med på den. Är inte rädd för smärtan, men däremot att bli förstörd, känna mig hjälp- och maktlös och ensam. Känner inte att det ska bli häftigt eller spännande alls, vill bara inte vara där.

Det här med att folk säger att det är fantastiskt och underbart och regnbågar och änglakörer att vara gravid – vad i helvete är det för snack och falsk marknadsföring!? Jag har aldrig mått så dåligt som jag gör nu, varken fysiskt eller psykiskt.

Ska göra NUPP nästa vecka och hoppas verkligen att jag blir lite mer positivt inställd till hela grejen i och med det, om det visar att allt är som det ska.

Har inte riktigt orkat med att svara dig, lite låg på energi och ork i den här förbannade värmen...
Nej jag har inte riktigt heller kunnat glädja mig åt alla grattis.
Helst inte efter förra förlossningen, en massa jäkla grattis och jag mådde skit. Vaddå grattis? För att jag överlevde rent kroppsligt eller?

Men bra att du redan nu får hjälp :)
Jag känner som dig att det här med graviditet inte är så rosa och underbart fluffigt som många andra känner, väldigt synd tycker jag för jag hade gärna haft sådana känslor.

Idag har vi varit till en läkare på spec.mvc för att diskutera om det fanns möjlighet till att avbryta förlossningen för kejsarsnitt ifall jag inte orkar med.
Fick träffa en så bra läkare, hon lyssnade på mig och när jag sa att jag var helt slut och orkeslös så sa hon att hon såg det. Bara en sån kommentar gjorde att det kändes att hon SÅG mig och tog mig på allvar (som mvc-läkaren inte riktigt gjorde..)
Det blev ett ultraljud för att se så bebis mådde bra och det gjorde han, så skönt att få höra att han såg "hel" ut, då kanske jag kan släppa den oron.
Livmodertappen halvt utplånad och öppen 2 cm, så min kropp börjar förbereda sig.

Sen började läkaren diskutera eventuell igångsättning och om det skulle kunna hjälpa mig att ta mig igenom förlossningen på ett bättre sätt?
Igångsättning och sen sätta eda direkt, för att kunna ge mig ett lugn och trygghet och för att minska smärtan så jag orkar med.
Så nu har vi en tid på måndag för igångsättning (även tidigare om vi vill), jag har inte riktigt landat i det.
Det känns lite avlägset, overkligt och konstigt, vi visste inte att det fanns möjlighet att bli igångsatt och få EDA på en gång etc så nu ska jag smälta det.
Men det känns bra än så länge, isf kommer det bli lite mer kontrollerat och lugnare, ingen stress och panik utan vi kan åka in när det känns bra. Har jag inte sovit bra så skjuts det upp etc.
Skulle det sätta igång nu innan måndag kan vi bara åka in för att få eda och hjälp direkt.
En lugn och inte lika smärtsam förlossning med medicinsk hjälp låter mycket bättre än att behöva ta ut bebis med kejsarsnitt.

Stålkvinnan i mig skäms och vill såklart klara av allt själv, typ klättra uppför mount everest utan syrgas iförd bikini utan att ha sovit de senaste veckorna.
Men försöker tränga bort de tankarna.

Mycket att tänka på nu..

Liknande trådar

Gravid - 1år Fick efter min tredje graviditet åderbråck på ena benet, inte särskilt mycket. Men det har blivit mer och mer hela tiden sedan dess, nu...
Svar
10
· Visningar
861
Senast: Humla
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Man blir ju galen när man googlar, som gravid får man ju inte göra typ något alls…. Googlar man på jacuzzi så står det att man ska...
Svar
9
· Visningar
1 784
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
683
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka