Double Eagle

Sv: Double Eagle

Fler än jag som har läst Vinternumret? Jag hade aldrig hört talas om hästen förrän jag såg annonsen. Jag är tilltalad av stammen, faktiskt. Moderstammen är stark, tycker jag.

Vad har han för prestationer? Någon som har bilder på honom?

Jag bor ju nära Danmark...

Jag insåg just att jag såg honom i ett provlopp på Axevalla för ett tag sedan. Såg inte särskilt strålande ut.

Senast ändrad:

Jag hade faktiskt hört tala om honom innan vinternumret, eftersom vi har fått ett mycket förmånligt erbjudande på honom. Antagligen enda sättet för oss att kunna inkassera en gammal skuld. (Detta har dock inget med hingstens ägare att göra, så ingen tror det!)
Därför lutar det åt att två, kanske tre av våra märrar får gå till honom i år.
På vilket sätt var han dålig i provloppet?

Senast ändrad:

Nej han var inte dålig alls, men han såg ut som en helt vanlig brun häst.

Men ett provlopp, vad är det. Han har ju tävlat bra.

Kommer ni att vara tvungna att skicka stona till Danmark då?

Jag skulle nog kunna betäcka med honom men vill inte skicka iväg sto med föl.

Det är Danmark som gäller, ja. Vi vill ju helst inte heller skicka sto med föl, speciellt som jag får seminera själv annars.. Förbenade STC!:devil:

Visst är det. Vadå handelshinder.
Jag kan verkligen inte förstå vad det blir för skillnad på fölets härstamning om den tillverkas i Danmark, kontra Sverige, med samma föräldrar.
ASVH har ett lika korkat system btw.Hur det är med andra avelsföreningar vet jag inte.

Det är tydligen ännu värre i de olika ponnyföreningarna.

Jag borde verklligen engagera mig lite mer i den där soppan, man det är så tungjobbat eftersom det är så många icke-jurister som sitter och skriver bestämmelser som blir konstiga och som sedan driver sin sak utan att behärska vare sig processuell eller materiell juridik. Det är svårt att föra en argumentation på juridiska grunder när samtalen helt plötsligt tar vändningar som inte är motiverade av juridik utan helt andra hänsyn. Sånt klarar inte min juristsjäl. :crazy:

En fundering bara! Är det den hingsten som de importerade och som inte tålde vanligt foder? Utfodrades med förväxlat foder i karantän och blev dålig!

Hur blir det med uppfödarpremier om man får för sej att skicka ner ett sto till honom?

Om man betäcker med honom i Danmark är det inga problem med uppfödarpremier osv.

Till TS: Jag hade inte hört talas om honom innan jag såg annonsen i Travrondens vinternummer. Jag skulle aldrig välja en hingst som jag inte har hört talas om innan.

är han godkänd nånstans då??

finns det någon hemsida om honom?? har bara sett honom i vinternummret

Nej, jag har sett det. Vi hade redan innan beslutat att inte betäcka med honom.

Man kan ju fundera lite på varför ägarna lagt ner pengar på annons i vinternummret......

Ja jag undrade med det.
En annan som inte begriper så mycket kan lätt blli lurad.................

Varför ej godkänd då?

Ja jag undrade med det.
En annan som inte begriper så mycket kan lätt blli lurad.................

Varför ej godkänd då?

Utilstrækkelige egen præstationer/løbsresultater, idet den i USA har startet i begrænset konkurrencer. Lav veterinærstatus.

Han fick 61 poäng, det krävs 67 för att bli godkänd!

Annan ägare? ;) En ägare som sponsrar ett lopp med hög prissumma för att vara i Danmark som bara är öppet för avkommor till hans hingstar. Smart gubbe den där Dubois... :D

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
305
Senast: Unafraid
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
978
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sex nya deltagare från trav- och galoppsporten får via ATG Talang möjlighet att boosta sin satsning mot toppen i sin respektive sport...
Svar
0
· Visningar
55
Senast: Gunnar
·
Trav Jag undrar hur man får en travare att galoppera i vagn då han kan galopp i ridningen, från marken osv men i vagn när jag säger kommandot...
Svar
2
· Visningar
837
Senast: Kamomilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur